2,6 R6 - Mercedes
Jednymi z największych autorytetów w kwestii opinii o wytrzymałości jednostek napędowych są taksówkarze.
To oni przez lata intensywnie eksploatują samochody w trudnych warunkach. Ich zdaniem współczesne silniki nie są w stanie dorównać wytrzymałością legendarnemu benzyniakowi Mercedesa - silnikowi M103 o pojemności 2,6 l, montowanemu chociażby w modelu W124. Sześć ustawionych w rzędzie cylindrów przykryto dwunastozaworową głowicą. Niewielkie wysilenie przekłada się na niezbyt imponującą moc i moment obrotowy (160 KM i 220 Nm).
Z drugiej jednak strony jednostka nie wymaga wielkiej uwagi użytkownika. Ot, w zupełności wystarczy jej regularny serwis, by osiągnąć 700 tysięcy kilometrów przebiegu i wiele, wiele więcej. Musimy się jednak pogodzić ze spalaniem oscylującym wokół 10 litrów na setkę w trasie i 13 w mieście. Na domiar złego, mechaniczny wtrysk paliwa utrudnia montaż instalacji gazowej LPG.