Diesel 1.6 dCi - przykład numer dwa
Francuzi udowodnili, że potrafią ulepszać swoje silniki, jak choćby zamieniając 1.9 dCi na 2.0 dCi. Jednak dokonane zmiany czasem nie przynoszą oczekiwanych efektów. Jednym z takich przypadków jest silnik 1.6 dCi, który nie był najlepszym następcą po wprowadzeniu PureTecha. Problemy z "zacierającymi się panewkami w 1.5 dCi" były powszechnie znane, ale po ich rozwiązaniu, silnik ten znalazł swoich zwolenników. Mimo tego, został on w niektórych modelach zastąpiony przez 1.6 dCi. Początkowo nowy silnik zbierał pochwały, jednak później uwidoczniły się jego mankamenty, takie jak pękająca głowica, problemy z zaworami EGR i niedawno zauważone problemy z łańcuszkiem rozrządu. Takie usterki przyczyniły się do decyzji Renault, aby po kilku latach wrócić do silników 1.5 dCi i 2.0 dCi. Może nie jest to jednostka całkowicie nieudana, ale osobiście postawiłbym na auto z 1.5 dCi.