Diesel 2.2 dCi – jak popsuć dobre
Renault w przeszłości wykazało się umiejętnością wprowadzania zmian, które niekoniecznie przynosiły korzyści silnikom. Przykładem mogą być konstrukcje 1.9 dTi oraz 2.2 dT, które po wyposażeniu w system wtrysku Common Rail i przemianowaniu na dCi, zaczęły wykazywać problemy z panewkami. W szczególności dotyczyło to jednostki 1.9, jednak użytkownicy wiedzą, że właściwe dbanie o stan oleju może zapobiec tym usterkom. Gorzej wygląda sytuacja z silnikiem 2.2, który ma tendencję do pęknięć głowicy czy uszczelki pod nią, a także kolektora. Dodatkowo, awarie systemu wtryskowego oraz wycieki stwarzają kolejne wyzwania. Co więcej, 1.9 dCi zdobył większe uznanie, gdyż znalazł zastosowanie również w samochodach innych producentów, podczas gdy 2.2 dCi jest ograniczony do modeli Nissana i Renault, takich jak Espace, Vel Satis, Avantime, Laguna II oraz dostawcze Renault Master i Opel Movano. W związku z tym, przyszli nabywcy muszą być ostrożni, decydując się na te modele.