Benzynowy 1.2 PureTech – godny następca
Co mogli zrobić Francuzi, którzy przez lata mieli w swojej ofercie silniki benzynowe VTi o niewielkiej wartości oraz silniki THP, które były koszmarem zarówno dla właścicieli, jak i mechaników? Logicznie rzecz biorąc, powinni stworzyć znacznie lepszy silnik, który zrekompensuje te problemy, ale zamiast tego opracowali jeszcze gorsze rozwiązanie. Choć pod względem osiągów udało się poprawić w porównaniu do VTi, to pod względem problemów nowy motor okazał się jeszcze gorszy niż THP. Na szczęście techniczne kłopoty, jak rozpadający się pasek rozrządu w kąpieli olejowej i przedostający się do układu smarowania, luz na wale korbowym czy niska trwałość cylindrów, jeszcze nie osiągnęły stanu krytycznego. Prawdziwą tragedią jest fakt, że silnik 1.2 PureTech, choć terkoczący i często za słaby, z czasem zaczął zastępować w kolejnych modelach diesle i większe jednostki benzynowe 1.6 THP, stając się jedyną opcją poza hybrydami. A w tych hybrydach funkcjonuje 1.6 THP. Jak nie zadać sobie pytania: "dawne PSA, dokąd ty zmierzasz?".