Jednym z najważniejszych wydarzeń w historii marki Subaru na przestrzeni co najmniej ostatnich kilkunastu lat jest wprowadzenie do gamy produktowej innowacyjnego silnika Diesla typu boxer. Wyposażone w tą jednostkę modele Legacy i Outback pojawią się na polskich drogach już w kwietniu.
Gwarantujący wyjątkową kulturę pracy silnik Subaru Boxer Turbo Diesel jest zapowiadany jako pierwsza na świecie jednostka tego typu opracowana w układzie boxer. Motor o pojemności 2,0 litra jest w porównaniu z jednostkami rzędowymi bardziej kompaktowy i pomaga zapewnić autu bardzo nisko położony środek ciężkości. Motor charakteryzuje się bardzo dużą sztywnością i ekonomicznym zużyciem paliwa, emitując niski poziom hałasu i drgań.
Na podkreślenie zasługuje fakt, że za jednostkę Boxer Diesel marka Subaru, spełniająca normy czystości spalin Euro-4, została niedawno wyróżniona nagrodą tygodnika „Auto Świat” w kategorii innowacje techniczne.
Jako pierwsza na świecie tego typu konstrukcja montowana seryjnie w autach osobowych, Boxer Diesel z układem common-rail rozwija moc 150 KM przy 3600 o/m oraz moment obrotowy rosnący do maksymalnie 350Nm od 1800 o/m. Według wyliczeń producenta, średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 5,6 litra na 100 km, a emisja CO2 wynosi 148 g/km.
Na rynku niemieckim (marzec 2008) oferta Boxer Diesel rozpoczyna się od 22 880 EUR za model Legacy sedan 2.0D Active. Oznacza to różnicę rzędu 770 EUR w stosunku do porównywalnej jednostki benzynowej. Subaru Outback 2.0D Trend to natomiast wydatek 33 230 EUR (720 EUR więcej niż wersja z silnikiem benzynowym 2,5 litra).
Wszystkie modele posiadają m.in. napęd na cztery koła oraz przekładnię pięciostopniową.
Źródło: Samar, Subaru