Opel Vectra C
Podobnie jak Mondeo, Vectra C musiała walczyć z renomą rdzewiejącego poprzednika. Tak jak w Fordzie, rudawy nalot pojawia się jedynie w powypadkowych egzemplarzach. Niemiecki ulubieniec flot wszedł na rynek w 2002 roku jako sedan, liftback i kombi. Każda wersja wygodnie pomieści czwórkę podróżnych. Przedział pasażerski wykończono starannie, zaś materiały użyte do produkcji elementów wnętrza są wysokiej jakości. Nawet po kilku latach intensywnej eksploatacji nie wydają z siebie przeraźliwych pisków.
Wzorem innych przedstawicieli segmentu D, Vectra korzysta z zaawansowanego zawieszenia. Niestety, w jej przypadku konfrontacja z polską rzeczywistością nie wygląda najlepiej. Decydując się na Vectrę C lepiej kierować swą uwagę ku wersji po liftingu z 2005 roku. Wówczas, poza kosmetyczną modernizacją przodu, zmieniła się część jednostek napędowych.
Stare silniki wysokoprężne zastąpiły wyroby Fiata 1.9 CDTI 100, 120 i 150 KM współpracujące standardowo z manualną sześciobiegową przekładnią. Wśród silników benzynowych jedynie nie warto interesować się 2.2 Direct, pozostałe nie sprawiają problemów w codziennej eksploatacji. Oszczędni mogą sięgnąć po motor 1.8 140 KM, który dobrze współgra z instalacją LPG.