Ford Mondeo Mk4
Ford Mondeo Mk4 reprezentuje nową jakość europejskiego oddziału amerykańskiego giganta. Zapomnijmy już o korodującym i awaryjnym poprzedniku, choć i tu nie obyło się bez wielu wpadek. Mondeo czwartej generacji pojawiło się w Europie w 2007 roku u boku filmowego agenta Jej Królewskiej Mości. Podobnie jak zaprzyjaźniony z korozją poprzednik, nowy średniak Forda oferuje obszerną kabinę wykonaną z przyzwoitych tworzyw. Także układ jezdny dzięki wytężonej pracy sztabu inżynierów dzielnie znosi polskie drogi i daje dużą pewność prowadzenia, choć do wzorowej przednionapędówki Alfy 159 trochę brakuje.
Wszystkie silniki benzynowe uchodzą za bezawaryjne, pod warunkiem, że nie są użytkowane na gazie. Bazowy 1.6 niezbyt nadaje się do napędzania ciężkiego Forda, znacznie ciekawszy wydaje się 2.0 145 KM. Podstawowym motorem wysokoprężnym był 1.8 TDCI autorstwa Forda o mocy 100-125 KM, uchodzący za bezproblemową w eksploatacji konstrukcję. Ofertę uzupełniały produkty PSA 2.0 TDCI 140 KM wyposażone w filtr cząstek stałych.
Niestety za 30 tys. zł wybór najnowszych Mondeo jest mocno ograniczony, lecz przy odrobinie samozaparcia i kilku godzinach spędzonych przed ekranem komputera znajdziemy ciekawą propozycję.