Citroen C5
Citroen C5, zwany pieszczotliwie wielorybem, jest efektem blisko pięćdziesięciu lat doświadczenia Francuzów z hydropneumatycznym zawieszeniem. Pierwsza generacja C5 pojawiła się na rynku w 2001 roku, jednak dysponując założoną kwotą spokojnie możemy sięgnąć po wersję po liftingu z 2004 roku, pozbawioną chorób wieku dziecięcego.
Wnętrze C5 wykonano z materiałów wysokiej jakości, dobrze znoszących użytkowanie. Francuski transatlantyk wygodnie przewiezie czterech podróżnych z obfitym bagażem. Dzięki hydraulicznemu zawieszeniu zapewni niespotykaną w segmencie D wygodę jazdy. Do wnętrza nie przedostają się odgłosy po kontakcie nawet z najmniejszymi nierównościami. Wadą takiego rozwiązania są spore przechyły w zakrętach.
Citroen przygotował bogatą paletę jednostek napędowych, gdzie wszystkie silniki poza 2.0 HPI są godne zaufania. Benzynowe 1.8 i 2.0 16V oddają do dyspozycji 116-136 KM, co w zupełności wystarczy do sprawnego poruszania się. Dla wymagających pozostaje topowy 3.0 V6 207-235 KM, jednak koszty serwisowania mogą przerazić, zresztą jak w każdym większym silniku.
Gama motorów wysokoprężnych ogranicza się do dwóch, w różnych wariantach mocy, 2.0 HDI 90-109 KM i 2.2 HDI 133 KM. Obie trwałością i rozsądnym zapotrzebowaniem na paliwo dorównują niemieckim konkurentom. Ba, w świetle statystyk, 2.0 TDI są znacznie gorsze. Wiele osób niesłusznie obawia się skomplikowanego zawieszenia. Dekady prób i doświadczeń zaowocowały dopracowanym układem, co ciekawe tanim w serwisowaniu.