Audi A4 B6
Kolejną ofertą premium z segmentu D jest Audi A4 B6. Model pojawił się na rynku w 2000 roku. Stonowane linie niemal żywcem przejęte z poprzednika podkreślają elitarny charakter niemieckiej limuzyny. Wewnątrz, jak każde szlachetnie urodzone auto, ilością przestrzeni nie zachwyca. Nie oznacza to jednak, że czterem osobom będzie ciasno. Tradycyjne dla Audi ergonomiczne wnętrze wykonano z materiałów wysokiej jakości odpornych na upływ czasu.
Paleta jednostek napędowych jest wspólna z innymi modelami z koncernu VAG. Godne zaufania i polecenia silniki wysokoprężne, 1.9 TDI 100-130 KM, prawidłowo eksploatowane przez długie lata nie sprawiają żadnych problemów. Jedną z ich drobnych wad jest głośna praca. Pod względem pojemności na szczycie wśród diesli znalazł się 2.5 V6 z technologią TDI, który z trwałością mniejszego brata ma niewiele wspólnego. Ze względu na cała masę ciągnących się, drogich w usunięciu awarii i zadziwiająco duże zużycie paliwa, lepiej przed kupnem mocno zastanowić się nad sensem przedsięwzięcia.
Zwolennicy etyliny mają większe pole manewru z wyborem napędu. Listę otwiera leciwy 1.6 102 KM. Jest niewiarygodnie trwały i odporny na niszczące działanie gazu, tak samo jak większy 2.0 130 KM. Następnie w hierarchii znajdziemy spotykany we wszystkich autach koncernu VW silnik 1.8 T 150-180 KM. Zapewnia dobre osiągi przy stosunkowo niskim apetycie na paliwo. Ciekawą jednostkę dla niebojących się znacznych kosztów eksploatacji stanowi 3.0 V6. Dzięki mocy 220 KM i zazwyczaj napędowi na cztery koła, oferuje niezapomniane wrażenia z jazdy. Osobny rozdział to opcjonalny i spotykany niemal ze wszystkimi silnikami napęd Quattro. Permanentny napęd przekazywany na obie osie jest tani w serwisowaniu, a co więcej, wzorowo znosi znaczne przebiegi.