Seat testuje pierwszy elektryczny skuter. MÓ eScooter 125 sprawdzono na mrozie i w upale

Seat wchodzi na nowy dla siebie rynek – miejskich pojazdów elektrycznych. Pod marką MÓ będzie oferował hulajnogi i skutery na prąd. Wśród tych drugich pierwszym modelem jest eScooter 125, którego uniwersalność mają zapewnić testy w skrajnych warunkach atmosferycznych.

Seat MÓ eScooter 125Seat MÓ eScooter 125
Szymon Jasina

Seat raczej nie kojarzy się z jednośladami, ale podobnie jak inne marki motoryzacyjne w erze elektromobilności, próbuje swoich sił w różnych rodzajach pojazdów. Wielu producentów motocykli sprzedaje np. hulajnogi na prąd czy rowery elektryczne. Podobne propozycje pojawiają się w firmach samochodowych. Seat ze swoją marką MÓ idzie o krok dalej – oprócz hulajnogi eKickScooter 65 (już dostępnej w Polsce) ma zamiar oferować też skuter.

Zgodnie z nazwą Seat MÓ eScooter 125 jest elektrycznym odpowiednikiem modeli spalinowych z silnikami 125 cm3. Zatem w Polsce będą mogły na nim jeździć osoby, które od przynajmniej 3 lat mają prawo jazdy kategorii B. Moc skutera hiszpańskiej marki to 12,2 KM. Dzięki temu rozpędza się maksymalnie do 95 km/h. Jednak w przypadku miejskiego środka transportu ważniejsze jest to, że do 50 km/h rozpędza się w 3,9 s.

Seat MÓ eScooter 125
Seat MÓ eScooter 125 © Seat

Liczba 125 łączy się z jeszcze jednym parametrem. Skuter ma na pokładzie akumulator o pojemności 5,6 kWh, który zapewnia zasięg właśnie 125 km. Do tego Seat MÓ eScooter 125 ma trzy tryby jazdy – City, Sport i Eco.

Teraz Seat pochwalił się tym, jak wyglądały testy tego skutera i trzeba przyznać, że Hiszpanie dobrze wiedzą, jak są użytkowane tego typu pojazdy. Często nie mają one łatwego życia, dlatego MÓ eScooter 125 był sprawdzany w różnych warunkach – przy temperaturach od -10 do 45 stopni Celsjusza, od deszczowych gór po suche pustynie. Skuter ma nawet system ograniczający moc, gdy pojazd się przegrzewa, dzięki czemu można dalej z niego korzystać bez ryzyka uszkodzenia.

Seat MÓ eScooter 125
Seat MÓ eScooter 125 © Seat

Testy miały też udowodnić, że akumulator elektrycznego skutera Seata jest szczelny i chroniony przed kurzem oraz wodą. Spełnia on standard IP67, co w praktyce oznacza, że pojazd MÓ eScooter 125 przez 30 min może być zanurzony w głębokiej na metr słonej wodzie.

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne