Seat Leon 1.4 TSI

None

Obraz

/ 18Kompaktowy amant

Obraz
© Piotr Mokwiński

Jeśli nudzi Ciebie Golf, ale cenisz sobie niemiecką technologię w nietuzinkowym opakowaniu, powinieneś zwrócić uwagę na Leona. Jego stylistyka mimo 5 lat obecności na europejskim rynku, wciąż może się podobać.

/ 18Kompaktowy amant

Obraz
© Piotr Mokwiński

Pozytywne odczucia wzmocnił dodatkowo niedawny lifting. Walter de’Silva pokusił się o przestylizowanie zderzaków, powiększenie szyby na tylnej klapie oraz delikatny retusz reflektorów. Niby nic, a Seat wygląda jeszcze drapieżniej.

/ 18Kompaktowy amant

Obraz
© Piotr Mokwiński

Pod maską testowanego egzemplarza, umieszczono kolejną ofiarę downsizingu. Zmniejszanie pojemności silników i wspomaganie ich przez turbosprężarki to ostatnio bardzo popularny trend, który wydaje się mieć logiczne uzasadnienie. Niższe zużycie paliwa przy lepszej dynamice i atrakcyjnej cenie, ma swoje odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży. Jednostka 1,4 TSI jest jednym z najchętniej zamawianych silników w Europie.

/ 18Kompaktowy amant

Obraz
© Piotr Mokwiński

W przypadku Leona, wyposażono go w podstawową 125 konną odmianę. Moc na papierze może i nie wydaje się imponująca, ale w codziennej jeździe powinna w zupełności wystarczyć.

/ 18Kompaktowy amant

Obraz
© Piotr Mokwiński

Dzięki niewielkiej turbosprężarce o zmiennej geometrii łopatek, bezpośredniemu wtryskowi paliwa i 200 Nm momentu obrotowego dostępnego w szerokim zakresie 1500-4000 obr/min, jazda tym autem dostarcza sporo radości.

/ 18Kompaktowy amant

Obraz
© Piotr Mokwiński

Auto przyspiesza ochoczo już od najniższych obrotów, aby doświadczyć zadyszki dopiero przy początku czerwonej skali obrotomierza.

/ 18Kompaktowy amant

Obraz
© Piotr Mokwiński

Pozytywne odczucia wzmocnił dodatkowo niedawny lifting. Walter de’Silva pokusił się o przestylizowanie zderzaków, powiększenie szyby na tylnej klapie oraz delikatny retusz reflektorów. Niby nic, a Seat wygląda jeszcze drapieżniej.

/ 18Kompaktowy amant

Obraz
© Piotr Mokwiński

Pozytywne odczucia wzmocnił dodatkowo niedawny lifting. Walter de’Silva pokusił się o przestylizowanie zderzaków, powiększenie szyby na tylnej klapie oraz delikatny retusz reflektorów. Niby nic, a Seat wygląda jeszcze drapieżniej.

/ 18Kompaktowy amant

Obraz
© Piotr Mokwiński

Pozytywne odczucia wzmocnił dodatkowo niedawny lifting. Walter de’Silva pokusił się o przestylizowanie zderzaków, powiększenie szyby na tylnej klapie oraz delikatny retusz reflektorów. Niby nic, a Seat wygląda jeszcze drapieżniej.

10 / 18Kompaktowy amant

Obraz
© Piotr Mokwiński

W kategorii ilości miejsca, Leon wypada przyzwoicie na tle konkurentów. Przestrzeni zarówno z przodu jak i z tyłu nie powinno zabraknąć dla czwórki rosłych pasażerów.

11 / 18Kompaktowy amant

Obraz
© Piotr Mokwiński

Wnętrze również doczekało się kilku kosmetycznych zabiegów niwelujących zmarszczki. Przede wszystkim w niepamięć odeszła zbyt plastikowa deska rozdzielcza z dużym wyświetlaczem radioodtwarzacza i dwustrefowej klimatyzacji. Jej miejsce zajęło ciekawiej zaprojektowane centrum dowodzenia wykonanej ze znacznie lepszych jakościowo materiałów.

12 / 18Kompaktowy amant

Obraz
© Piotr Mokwiński

Regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach i wszechstronna możliwość ustawień fotela pomagają w znalezieniu właściwego usytuowania.

13 / 18Kompaktowy amant

Obraz
© Piotr Mokwiński

Na konsoli centralnej pojawiło się urządzenie multimedialne z czytnikiem formatu mp3 i nawigacją szczegółowo pokrywającą niemal całą powierzchnię Polski, zaś tuż nad nią umiejscowiono sterowanie klimatyzacją na szczęście odmienne od tego, które możemy odnaleźć w Octavii, czy Golfie. Jedynie cyferki wskazujące na temperaturę dookoła gałek, mogłyby być nieco większe.

14 / 18Kompaktowy amant

Obraz
© Piotr Mokwiński

Na konsoli centralnej pojawiło się urządzenie multimedialne z czytnikiem formatu mp3 i nawigacją szczegółowo pokrywającą niemal całą powierzchnię Polski, zaś tuż nad nią umiejscowiono sterowanie klimatyzacją na szczęście odmienne od tego, które możemy odnaleźć w Octavii, czy Golfie. Jedynie cyferki wskazujące na temperaturę dookoła gałek, mogłyby być nieco większe.

15 / 18Kompaktowy amant

Obraz
© Piotr Mokwiński

Na konsoli centralnej pojawiło się urządzenie multimedialne z czytnikiem formatu mp3 i nawigacją szczegółowo pokrywającą niemal całą powierzchnię Polski, zaś tuż nad nią umiejscowiono sterowanie klimatyzacją na szczęście odmienne od tego, które możemy odnaleźć w Octavii, czy Golfie. Jedynie cyferki wskazujące na temperaturę dookoła gałek, mogłyby być nieco większe.

16 / 18Kompaktowy amant

Obraz
© Piotr Mokwiński

Na konsoli centralnej pojawiło się urządzenie multimedialne z czytnikiem formatu mp3 i nawigacją szczegółowo pokrywającą niemal całą powierzchnię Polski, zaś tuż nad nią umiejscowiono sterowanie klimatyzacją na szczęście odmienne od tego, które możemy odnaleźć w Octavii, czy Golfie. Jedynie cyferki wskazujące na temperaturę dookoła gałek, mogłyby być nieco większe.

17 / 18Kompaktowy amant

Obraz
© Piotr Mokwiński

Wnętrze również doczekało się kilku kosmetycznych zabiegów niwelujących zmarszczki. Przede wszystkim w niepamięć odeszła zbyt plastikowa deska rozdzielcza z dużym wyświetlaczem radioodtwarzacza i dwustrefowej klimatyzacji.

18 / 18Kompaktowy amant

Obraz
© Piotr Mokwiński

Bagażnik o pojemności 341 litrów otrzymał regularne kształty, jednak wysoki próg załadunku nie ułatwi spakowania bagaży przed wakacyjną wycieczką. Ponadto przydałaby się siatka rozciągnięta na podłodze i kilka praktycznych bocznych kieszeni. Niemniej Seat nie ma się czego wstydzić.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła