| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8560/sav-ford-makieta-01.jpeg',550,283) ) |
| --- | Ford Motor Company ogłosiło, że prezentowany podczas ostatnich targów genewskich jako model studyjny Ford SAV (Sports Activity Vehicle) już niebawem będzie produkowany seryjnie. Obecnie trwają jeszcze testy na torach w Anglii, Niemczech i Belgii, ale już na początku 2006 roku spodziewać się będzie można rynkowej premiery tego całkiem nowego modelu Forda.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8560/sav-ford-01.jpeg',550,366) ) |
| --- | Nazwa Ford SAV(Sports Activity Vehicle) jest nieco na wyrost, bo absolutnie żadnych analogii z podobną w brzmieniu i znaczeniu nazwą kategorii SUV (Sport Utility Vehicle) stwierdzić nie można. Auto nie nadaje się chyba na bezdroża, nie słychać nic o wersji z napędem na cztery koła. Owego sportowego charakteru nie należy wiec się dopatrywać w podobieństwie do segmentem SUV, a raczej bezsprzecznie dynamicznej powierzchowności. Ford deklaruje, że poszukiwał nowej, mniej sztampowej wersji samochodu rodzinnego, a model SAV jest rezultatem tych poszukiwań.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8560/sav-ford-02.jpeg',550,330) ) |
| --- | Tak jak C-Max jest rodzinną wersją Focusa, tak SAV będzie pewnie rodzinną wersją Mondeo. Ma jednobryłową sylwetkę wytyczoną ostrymi kształtami znanymi z Mondeo, czy nowego Focusa. Auto nie wygląda jak typowy van adresowany do uszczęśliwionych licznym potomstwem rodziców. …Jego przeznaczeniem jest raczej transportowanie wyczynowego sprzętu sportowego, niż mebli na działkę. Agresywna stylistyka jest ze wszech miar zamierzona, bo Ford wyraźnie stawia na sportową orientację swych modeli. Nic nie wiadomo o gamie silników mających być montowanymi w SAV, ale kiedy się przyjrzeć tym montowanym w Mondeo czy Galaxy, to uznać można śmiało, że SAV nie jest skazany na marudną, pozbawioną dynamiki jazdę.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8560/sav-ford-03.jpeg',550,381) ) |
| --- | Produkcyjna wersja Forda SAV pozycjonowana jest przez samego producenta pomiędzy Mondeo, a mocno już podstarzałym Galaxy. Z pewnością Ford chce, by SAV oferować mógł funkcjonalność Galaxy, zachowując powierzchowność bliższą dynamicznie wyglądającemu Mondeo. Auto ma być odpowiednikiem Avensis Verso, choć ma pełne szanse być od niego stokroć ładniejsze. Spodziewać się można niestety, że cena podstawowych wersji SAV oscylować będzie wokół stu tysięcy zł. Ford SAV będzie produkowany w fabryce w belgijskim Genk, w której produkuje się obecnie model Mondeo.