| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8427/santana-4.jpeg',550,380) ) |
| --- | Podczas salonu samochodowego w Rydze oglądać można super luksusowe samochody, które znają niemal wszyscy. Ciekawsze wydają się jednak te, których prawie nikt nie zna. ...Zwłaszcza, jeśli ich wprowadzenie na polski rynek jest już niemal przesądzone. W Rydze oglądać można cywilny model Anibal marki Santana, oraz jego opancerzoną wersję przeznaczoną dla wojska, policji i… co bardziej przezornych biznesmenów.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8427/santana-2.jpeg',550,412) ) |
| --- | Santana Anibal jest samochodem terenowym z prawdziwego zdarzenia, o czym przekonuje fakt, że na rodzimym hiszpańskim rynku sprzedawany jest dla wojska, służb leśnych, itp. Producent, firma Santana Motor ma równo pół wieku doświadczeń w produkcji samochodów osobowych, a pierwsze swe szlify zdobywał we współpracy z Land Roverem. Santana przez wiele lat produkowała na licencji, czy raczej montowała z części Land Rovera samochody terenowe przeznaczone na hiszpański rynek. Potem firma związała się kapitałowo i technologicznie z Suzuki, które przecież też ma wiele do powiedzenia, jeśli chodzi o samochody terenowe.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8427/santana-3.jpeg',550,412) ) |
| --- | Model Anibal jest już własną konstrukcją Santana, zasilanej wiedzą Suzuki, oraz Iveco, bo właśnie od tego włoskiego producenta pochodzi nowoczesny turbodoładowany silnik o pojemności 2,8 litra i mocy 125 KM. Auto waży dwie tony i może zabrać na pokład jeszcze jedną tonę. Ważniejsze niż prędkość maksymalna i przyspieszenie od 0 do 100 km/h są w jego przypadku dane opisujące własności terenowe: dopuszczalne zanurzenie przy brodzeniu, to 50 cm, auto wychylać się może na boki aż do 40º i wspinać się na pochyłości do 45º.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8427/santana-6.jpeg',550,412) ) |
| --- | Santana Anibal z pewnością nie zachwyci amatorów bulwarowych SUV’ów, których jedynym terenowym wyzwaniem jest niedzielny wyjazd na grill party. Może być jednak ciekawą propozycją dla tych, którzy szukają prawdziwie terenowego samochodu o umiarkowanej cenie. Na rynku Litwy i Łotwy, na którym auto jest już oferowane, cena wynosi około 26 tys euro. Cena zaś prezentowanej na zdjęciach pancernej wersji to około 40 tys euro.
Nie wiadomo jeszcze, kiedy i jak Santana wejdzie do Polski, bo producent nie zdecydował jeszcze o wyborze lokalnego partnera, który zająć się ma sprzedażą i obsługą serwisową.