| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12289/hondas200cr1-550.jpeg',550,336) ) |
| --- | Rasowa Honda S2000 nigdy nie należała do grona potulnych samochodów. Dwulitrowy silnik po wkręceniu na wysokie obroty wściekle atakował, a napęd na tył wymagał od kierowcy pełnej ręki.
Bezkompromisowa wersja walecznego Japończyka zostanie odsłonięta w trakcie salonu samochodowego w Nowym Jorku. Maszyna otrzyma silnik o pojemności 2,2 litra, a dwie niewielkie litery CR wprost sugerują, do czego samochód najlepiej się nadaje. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12289/hondas200cr11-550.jpeg',550,412) ) |
| --- | Wersja Club Racer ma być szybsza, lżejsza, bardziej zwarta i doskonale nadawać się do harców po torze wyścigowym. Specyfika bolidu ma na tyle różnić się od podstawowej wersji, że kto zasiądzie w 240-konnym wariancie stwierdzi, że jest po prostu nudny...
Największe zmiany zostały poczynione w układzie jezdnym. Ultrasztywne sprężyny, amortyzatory o wysokim stopniu tłumienia oraz grube stabilizatory zlikwidują przechyły karoserii, pozwalając w pełni wykorzystać potencjał bolidu podczas pokonywania zakrętów. Honda nie zapomniała również o zmodyfikowaniu układu kierowniczego. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12289/hondas200cr12-550.jpeg',550,412) ) |
| --- | Jeszcze bardziej bezpośrednie przełożenie sprawi, że do pokonywania nawet bardzo ostrych wiraży wystarczą minimalne ruchy dłoni. Opony o wymiarach 215/45R-17 z przodu oraz 255/40R-17 z tyłu dbają o duże wartości przeciążeń bocznych. Przy wysokich prędkościach odczuwalny jest także zwiększony docisk, który jest zasługą przedniego dyfuzora oraz potężnego spojlera na klapie bagażnika. Mimo wszystko na zakrętach wskazany jest umiar, ponieważ wielka moc na tylnych kołach może pokonać układ różnicowy z blokadą i system kontroli trakcji, kończąc podróż w przydrożnym rowie...
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12289/hondas200cr-550.jpeg',550,336) ) |
| --- | Purystyczny charakter wozu widać też we wnętrzu. Konstruktorzy usunęli klimatyzację, system audio oraz wygłuszenia, oszczędzając kilka kilogramów masy. W przypadku sportowego wozu niewielka różnica może zadecydować o kolejności na mecie. Oczywiście brakujące elementy wyposażenia mogą wrócić na swoje miejsce jako opcja.
Dzika maszyna trafi do salonów sprzedaży pod koniec roku. Prognozy przewidują, że wóz będzie droższy o 5000 dolarów od bazowej wersji Hondy S2000. Przy produkcji na poziomie 2000 egzemplarzy oznacza to straty dla japońskiego koncernu. Podkreślenie sportowego ducha marki jest jednak warte więcej, niż bilans zysków i strat...
Łukasz Szewczyk