Toyota Carina E 2.0
Carina E występuje w trzech wersjach nadwoziowych: sedan, liftback i kombi. Zaletą każdej z nich jest obszerne wnętrze i pakowny bagażnik. Można liczyć na niezłą jakość wykończenia. Wyposażenie? Raczej przeciętne, choć występują egzemplarze z komfortowymi dodatkami.
W Carinie właściwie nie ma kiepskich silników. Owszem, ze względu na wiek i liczbę przejechanych kilometrów mogą wymagać już inwestycji, jednak ich ogólna trwałość jest zadowalająca. Polecamy motory benzynowe 1.8 i 2.0. Dobrym wyborem będzie również turbodiesel 2.0/88-90 KM. Natomiast należy ostrożnie podchodzić do zakupu auta z silnikiem 1.6 na ubogą mieszankę - tradycyjna wersja jest mniej kłopotliwa. Za Carinę E w niezłym stanie przeważnie trzeba zapłacić 8-9 tys. zł, ale spotyka się też auta dobrze rokujące na przyszłość za 6-7 tys. zł. Dostępność tanich zamienników jest niezła, choć w przypadku niektórych elementów będziemy skazani na ASO. Niestety, ceny są tam wysokie.
Polecamy w AutoŚwiat.pl:Jazda bez trzymanki, czyli auta z nasłabszymi hamulcami