Volkswagen Passat III 1.9 TDI
Zarówno Passat III w wersji sedan, jak i kombi są obszerne oraz pakowne - świetnie wywiązują się z roli auta rodzinnego. Nieźle prezentuje się wykończenie w wielu samochodach, jednak projekt kokpitu trzeba uznać za przestarzały. Dużo do życzenia pozostawia wyposażenie wielu Passatów.
Spośród szerokiej palety silników benzynowych najlepszym wyborem będą motory 1.6/101, 1.8/90 lub 2.0/116 KM. Wszystkie cechują się niezłą trwałością, tanimi naprawami i niezbyt dużym apetytem na paliwo. Szczególnie polecamy turbodiesla 1.9 TDI/90 KM, ale kupno niezajeżdżonego Passata z tym silnikiem jest mało prawdopodobne.
Duże zainteresowanie Passatem z lat 1993-96 wynika z jego ponadprzeciętnych walorów użytkowych i solidnej konstrukcji. Lata jednak robią swoje, dlatego coraz trudniej o egzemplarz w dobrym stanie. Ceny rynkowe zaczynają się od 4-5 tys. zł, a kończą na 10-11 tys. zł. Dużymi zaletami modelu są tanie zamienniki oraz prosta i powszechnie znana budowa.
Polecamy w AutoŚwiat.pl:Jazda bez trzymanki, czyli auta z nasłabszymi hamulcami