Opel Omega 2.0
Omega B to duże i tanie w eksploatacji auto niskobudżetowe, które sporo oferuje. Przede wszystkim można liczyć na świetne walory użytkowe, a także niezłe wyposażenie. Pierwsza z zalet to domena wersji kombi, druga - pojazdów po modernizacji (koniec 1999 r.), które wyceniane są przeważnie na co najmniej 9-10 tys. zł. Uwaga, wiele aut boryka się z kłopotami korozyjnymi.
Lepiej pod względem trwałości wypadają silniki benzynowe. Mało wymagającym osobom polecamy sprawdzoną konstrukcję 2.0 8V, natomiast kierowcom oczekującym nieco dobrej dynamiki - wersję V6. Diesel 2.5 R6, oferowany w połowie lat 90. XX w., zaliczany jest dziś do motorów podwyższonego ryzyka.
Za niemal 6 tys. zł można kupić egzemplarz z lat 1996-97 z podstawowym silnikiem 2.0 w całkiem przyzwoitym stanie. Oczywiście, nie nastawiajmy się na to, że będzie to samochód bezawaryjny, ale na pewno koszty eksploatacji powinny utrzymywać się na dość umiarkowanym poziomie. Części zamienne są łatwo dostępne poza ASO, a ich ceny atrakcyjne. Zaletą okazuje się także nieskomplikowana budowa.
Polecamy w AutoŚwiat.pl:Jazda bez trzymanki, czyli auta z nasłabszymi hamulcami