Samochody, które zabrano polskim fabrykom
Koniec Forda Ka z Polski
Polityka, zmiany konstrukcyjne, nowe przepisy czy bankructwo firmy to powody, dla których produkcję niektórych samochodów przenoszono z Polski do innych krajów.
Miejski Ford Ka to najtańszy nowy samochód dostępny w naszym kraju. Co więcej - jest on wytwarzany w Tychach, w fabryce Fiata. Jednak już niedługo. Zakończenie produkcji tego modelu zaplanowano na 27 maja 2016 roku. Łącznie tyską fabrykę opuściło ponad 510 tys. egzemplarzy Forda Ka. Niestety następca nie będzie już powstawał w Polsce.
W tym przypadku wytłumaczenie jest proste. Ford Ka drugiej generacji to model bliźniaczy do Fiata 500. Z tego powodu oba te samochody powstają w jednej fabryce. Nowy Ka to już niezależna konstrukcja amerykańskiego koncernu, a do tego model globalny, który ma być sprzedawany w wielu krajach na całym świecie. Z tego powodu jest produkowany w fabrykach Forda w Brazylii i Indiach.
Ford Ka to nie jedyny model, jaki straciły polskie fabryki w ostatnich latach. Na kolejnych stronach przyjrzymy się modelom, które powstawały w Polsce, ale z różnych powodów zakończono ich produkcję w naszym kraju.