Renault 19
Francuskie samochody przez długie lata od swojej premiery pozostają niedoceniane. Krzywdzący stereotyp skutecznie odstrasza potencjalnych chętnych, mocno obniżając ceny używanych egzemplarzy. Dzięki temu mając w kieszeni tysiąc złotych możemy z łatwością pokusić się o kompakt z fabryk Renault. Model 19 wytwarzany w latach 1988-1997 (do 2001 w Argentynie), co prawda nie zachwiał pozycji VW Golfa i Opla Astry, jednak mimo wszystko cieszył się sporym zainteresowaniem.
Ochrona antykorozyjna na wysokim poziomie i solidne materiały wykończeniowe przemawiają na korzyść kompaktu znad Sekwany. 19 oferowano w kilku odmianach - trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, sedan i kabriolet - spełniając tym samym oczekiwania ogromnej rzeszy kierowców. W kwestii wyposażenia dodatkowego możemy liczyć na elektrycznie sterowane szyby, szyberdach oraz fabryczne radio. Wśród jednostek napędowych wybór powinien sprowadzać się do benzyniaków 1,4, 1,7 i 1,8 l, generujących odpowiednio 60-80, 75 i 95-137 KM.