Firma General Motors Poland powiadomiła Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre egzemplarze modelu Saab 9-5 z silnikiem Diesla muszą zostać skierowane do serwisu pod kątem ewentualnej możliwości wystąpienia usterki. W sumie chodzi o 122 auta.
Polski dystrybutor poinformował, że w niektórych egzemplarzach samochodu Saab 9-5 MY 06-08 z silnikiem 1.9 TiD z powodu zastosowania niewłaściwej jakości materiału przewód powrotny paliwa może zbyt szybko ulec zużyciu. W takim przypadku możliwe jest pęknięcie przewodu oraz wyciek paliwa w komorze silnika.
W skrajnych przypadkach, gdy paliwa wycieknie na gorące elementy silnika, może dojść do zapłonu.
Kampanią serwisową na rynku polskim objęte są 122 pojazdy wyprodukowane w Szwecji.
Przedsiębiorca zobowiązał się do listownego poinformowania konsumentów za pośrednictwem autoryzowanych serwisów o ewentualnej usterce oraz o konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, który w razie potrzeby bezpłatnie dokona wymiany wadliwego przewodu na nowy.
Źródło: Samar.pl