| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9245/aero-x-saab-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Nazwa, kształt nadwozia, stylizacja – wszystko ma w tym aucie zaświadczać, że czerpiący z tradycji lotniczej Saab jest w stanie projektować bardzo efektowne, nowoczesne samochody. Przedstawiony w Genewie model Saab Aero X to projekt studyjny, ale producent deklaruje już, że nowy model crossover będzie do niego zbliżony wyglądem.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9245/aero-x-saab-06.jpeg',550,412) ) |
| --- | To dwumiejscowe sportowe coupe nie ma drzwi ani słupków podtrzymujących przednią szybę. Tak jak w kokpitach samolotów myśliwskich, do Aero X wsiada się unosząc szklany dach zintegrowany z przednią szybą i osłonami bocznymi (by wsiadac można bylo z boków, a nie tylko z góry). Brak słupków A sprawia, że kierowca, niczym pilot, ma niczym nieograniczoną widoczność w kącie 180 stopni. Całe oświetlenie Aero X zbudowano ze świateł diodowych, a producent zaznacza, że rozwiązanie to w przyszłości wdrożone będzie w produkcyjnych modelach Saab.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9245/aero-x-saab-04.jpeg',550,412) ) |
| --- | Źródłem napędu Aero X jest czterystukonny silnik V6 zasilany bioetanolem (paliwem produkowanym z alkoholu). Tu nadmienić trzeba, że Saab sprzedaje już w Szwecji samochody napędzane takim paliwem. Studyjny Aero X wyposażony jest w napęd na 4 koła, a symulacje komputerowe wykazują, że pojazd byłby zdolny rozpędzać się od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 sekundy.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Dyrektor zarządzający Saaba zaznaczył, że model Aero X cechują trzy naczelne wartości marki, a mianowicie nowoczesny wygląd, sportowe osiągi, oraz