RUF CTR (2017) – pozory mylą

RUF to niemiecka firma, która przede wszystkim zajmuje się szeroko zakrojonym tuningowaniem Porsche. W 1987 roku stworzyła kultowy model CTR, a teraz wraca z nowoczesną interpretacją słynnego żółtego samochodu. Podczas targów w Genewie zaprezentowano model, który wygląda jak stare Porsche, a nie ma z nim niemal nic wspólnego.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Szymon Jasina

Oryginalny model nazywany „Yellowbird” powstał na bazie Porsche 911 i dzięki szeroko zakrojonym modyfikacjom silnika i nadwozia był on najszybszym samochodem na świecie (minimalnie przebijając rewolucyjne Porsche 959)
. Teraz RUF nawiązuje do tej tradycji i stworzył nową wersję modelu CTR.

Samochód pokazany podczas Salonu Samochodowego w Genewie wygląda jak Porsche 911 z końca lat 80., ale nie ma z nim nic wspólnego oprócz kształtu i silnika, który został mocno zmodyfikowany. Cała konstrukcja opiera się o monocoque własnej konstrukcji. Nadwozie zostało wykonane z włókna węglowego. Ten sam materiał wykorzystano przy tworzeniu foteli – wszystko po to, aby ograniczyć masę samochodu. W efekcie RUF CTR waży tylko 1200 kg.

Tak jak w przypadku prawdziwej „dziewięćsetjedenastki” silnik typu bokser umieszczono za tylną osią. Podwójnie doładowana jednostka o pojemności 3,6 l oferuje 700 KM i 893 Nm. Moc na koła przekazywana jest za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej i mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Nowy RUF CTR potrzebuje 3,5 s na osiągnięcie 100 km/h i 9 s na rozpędzenie się do 200 km/h. Prędkość maksymalna tego modelu to 362 km/h.

Oprócz tego niemiecka firma zdecydowała się na zastosowanie zawieszenia rodem z samochodów wyścigowych i ceramicznych hamulców – czyli czegoś, czego nie było w modelu sprzed 30 lat.

Obraz
© Materiały prasowe

Produkcja nowego RUF-a CTR rozpocznie się w 2018 roku i ma powstać zaledwie 30 egzemplarzy tego wyjątkowego samochodu dla pasjonatów. Cena jeszcze nie została podana, ale można być pewnym, że nie będzie niska. W końcu będzie to prawdziwy supersamochód z najwyższej półki, który dodatkowo ma łączyć współczesne osiągi z tradycją.

Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny w Genewie (Salon International de l’Auto lub Geneva Motor Show) to jedna z największych targowych imprez motoryzacyjnych na świecie. W tym roku odbywa się w dniach 7–19 marca.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀