RS 125 i Tuono 125 stały się jeszcze lepsze. Aprilia odświeżyła maluchy na kat. B
Włoska Aprilia ma w swojej gamie dwie ciekawe propozycje dla poszukujących małego jednośladu o sportowym zacięciu. Mowa oczywiście o RS 125 i Tuono 125, które właśnie debiutują w odświeżonych wydaniach. Co się zmieniło?
Poszukujący ciekawego motocykla 125, który pozwoli wyróżnić się na ulicy, powinni rozważyć propozycje Aprilii, która właśnie odświeżyła modele RS 125 i Tuono 125. Co ważne, wersje po liftingu wyróżniają się nie tylko zmienionym wyglądem, ale i daleko idącymi poprawkami technicznymi.
Do napędu użyto tu dobrze znanego silniczka, który przy pojemności 125 cm3 generuje 14,75 KM mocy. Czterosuwowa jednostka jest chłodzona cieczą i współpracuje z 6-biegową skrzynią. Od maja 2021 roku będzie wyróżniać się zmienioną komorą spalania i nowym układem wydechowym z wydajniejszym katalizatorem.
Przednie zawieszenie oparto na 40-milimetrowym widelcu, a z tyłu zastosowano konfigurację z centralnym amortyzatorem. Jeśli chodzi o hamulce - z przodu dostaniemy 300-milimetrową tarczę i 4-tłoczkowy zacisk, z tyłu natomiast 218 mm i jeden tłoczek. Oczywiście z dwukanałowym ABS-em w standardzie. W cenie dostaniemy również przewody hamulcowe w stalowym oplocie i 17-calowe, lekkie felgi ubrane w opony Michelin.
Wyposażenie nie daje powodów do narzekań. Diodowe oświetlenie, cyfrowe wskaźniki, łączność Bluetooth i port ładowania smartfona z pewnością umilą codzienne użytkowanie. A wszystko to zwieńczone kolorystyką na nowy rok modelowy. W sportowym RS 125 do wyboru czarno-czerwona konfiguracja lub błękit, a w nakedzie Tuono 125 czerń, biel lub szarość. Odświeżone maszyny powinny zawitać do salonów w najbliższych miesiącach.