Trwa ładowanie...

Różnice kosztów eksploatacji SUV-ów

Różnice kosztów eksploatacji SUV-ówŹródło: Jakub Wielicki
dixulvj
dixulvj

Radio Tok FM sprawdziło siedem pojazdów z prężnego segmentu crossover (małe SUV-y) pod względem cen przeglądów, najpopularniejszych części blacharskich, eksploatacyjnych, a także tych najbardziej podatnych na awarię.

Porównano modele Mitsubishi ASX, Dacia Duster, Suzuki SX4, Skoda Yeti, Nissan Qashqai, Kia Sportage oraz Hyundai ix35, zarówno w wersjach z silnikami diesla, jak i benzynowymi.

Koszt pierwszego przeglądu wypadł najdrożej w Kii Sportage w wersji z silnikiem 2,0 Diesel - 1 150 zł. Niewiele ustępuje mu benzynowy Nissan Qashqai 1,6 litra - 1 100 zł. Najtańszy jest przegląd benzynowych modeli Skody Yeti 1,2 litra oraz Dacii Duster 1,6 - w obu przypadkach należy liczyć się z wydatkiem 650 zł. Co prawda pierwszy przegląd Suzuki SX4 jest jeszcze tańszy - 253 zł w wersji benzynowej i 323 zł w wersji z silnikiem Diesla, ale należy go wykonać już po przejechaniu 1 000 km. Kolejny przegląd należy przeprowadzić po następnych 15 tys. km. Kosztuje on wówczas odpowiednio 550 i 610 zł.

W przypadku wymiany sprzęgła najwięcej wydadzą posiadacze Mitsubishi ASX 1,8 Diesel. Za kompletne sprzęgło (z kołem) zapłacą 13 191 zł. Właściciel Dacii Duster 1,5 Diesel zapłaci zaledwie 780 zł. Jeśli jednak w silniku Diesla zepsuje się filtr cząstek stałych, za nowy najdrożej zapłaci kierowca Hyundaia ix35 2,0 Diesel - prawie 19 tys. zł. Nieco tylko tańszy jest filtr do Kii Sportage 2,0 Diesel - 15 150 zł. Najtańszy, wśród przebadanych aut, jest filtr do Dacii Duster 1,5 Diesel, który kosztuje 1 780 zł. W Mitsubishi ASX filtr cząstek stałych kosztuje 4 250 zł.

Źródło: Samar.pl

dixulvj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dixulvj
Więcej tematów