Trwa ładowanie...

Royal Enfield Interceptor 650 pobił rekord światowy prędkości. Wystarczyło znaleźć kategorię

Czasami można odnieść wrażenie, że bicie rekordów prędkości polega na znalezieniu swojej kategorii, której nikt wcześniej nie wymyślił lub w której niewielu startowało. Tak też można skomentować wynik motocykla marki Royal Enfield zmodyfikowanego przez dwóch Australijczyków. W tym wszystkim może jednak uciec sedno – to naprawdę świetna maszyna o ciekawym wyglądzie i dobrych osiągach.

Royal Enfield Interceptor 650 SabreRoyal Enfield Interceptor 650 SabreŹródło: Materiały prasowe, fot: Royal Enfield
dyjgoif
dyjgoif

Bicie motocyklowych rekordów prędkości podzielone jest na tyle kategorii, że czasem trudno się połapać. Oddzielne dla maszyn seryjnych i konstrukcji specjalnych, wiele poziomów rozbudowania owiewek i oczywiście cała lista różnych pojemności silnika. A to tylko czubek góry lodowej – ograniczenia poszczególnych klas dotyczą konstrukcji silnika czy długości wahacza. Swoją kategorię znalazł też Charlie Hallam (Hallam Cycle Works), który wraz z Andrew Hallamem (HRA Geelong) zmodyfikowali royala enfielda interceptora 650. Maszyna została nazwana Sabre i wystartowała w klasie M-F 650.

Największe zmiany objęły silnik. Zmodyfikowano komory spalania, zwiększono zawory, przebudowano rozrząd, zastosowano kute tłoki. W skrzyni biegów udało się zmniejszyć opory. Do tego royal enfield dostał zawieszenie Ohlins, lżejsze felgi, gładkie opony Pirelli Diablo i wydłużony do maksimum wahacz.

Royal Enfield Interceptor 650 Sabre Materiały prasowe
Royal Enfield Interceptor 650 SabreŹródło: Materiały prasowe, fot: Royal Enfield

Bicie rekordu miało miejsce na słonej równinie Lake Gairdner. Dotychczasowy najlepszy wynik wynosił 119,961 mil na godzinę (193,059 km/h). Charlie Hallam pobił go już podczas pierwszych przejazdów pierwszego dnia. Jednak wynik był tylko nieznacznie lepszy i Australijczyk wiedział, że jego maszyna potrafi pojechać szybciej. Drugiego dnia wynik był już zdecydowanie lepszy, ale to nie było ostatnie słowo. Hallam podjął jeszcze jedną próbę wieczorem. Po jednym przejeździe (rekord jest średnią z dwóch wykonanych w obie strony), podczas którego zanotowano prędkość 130,370 mil na godzinę (209,810 km/h), drugi przełożono na kolejny dzień. Podczas ostatniego przejazdu motocykl osiągnął 133,779 mil na godzinę (215,296 km/h), co dało ostateczny rekord wynoszący 132,050 mil na godzinę (212,514 km/h).

dyjgoif

Modyfikacje silnika do motocykla Royal Enfield Interceptor 650 opracowane na potrzeby bicia rekordu można teraz kupić w znajdującym się w Melbourne salonie motocyklowym Mid Life Cycles.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
dyjgoif
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dyjgoif
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj