Royal Enfield Classic 500 Tribute Black na zakończenie produkcji

Royal Enfield rezygnuje z produkcji kolejnego modelu w wersji półlitrowej. Classic 500 znika z rynków na całym świecie i na koniec do sprzedaży trafi edycja limitowana. To ostatnia okazja, aby kupić ten motocykl w mocniejszej wersji.

Royal Enfield Classic 500 Tribute BlackRoyal Enfield Classic 500 Tribute Black
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Royal Enfield
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Motocykle Royal Enfield sprzedawane są na wielu światowych rynkach, ale największą popularnością cieszą się na lokalnym, czyli w Indiach. Nic więc dziwnego, że oferta jest dostosowywana właśnie do tego rynku, a tam modele z silnikiem 500 cm3 nie cieszyły się dużą popularnością. Z jednej strony stała za tym wyższa cena, a z drugiej brak potrzeby posiadania mocniejszego motocykla. W Indiach często oznacza to jazdę w korku w ślimaczym tempie, a nawet poza nim nie osiąga się dużych prędkości.

Z tego powodu wersja 500 cm3 znika z rynku zarówno w przypadku kultowego modelu Bullet, jak i dużo nowszego, ale też wyglądającego jak stary modelu Classic. Z tej okazji Royal Enfield wypuszcza finalną serię limitowaną motocykla Classic 500 o nazwie Tribute Black.

Nie jest niespodzianką, że trafi ona też do Europy. To właśnie na Starym Kontynencie wersja z większym silnikiem cieszyła się popularnością. Bardziej pasowała do oczekiwań europejskich klientów, ale niestety nie wystarczyło to, aby pozostała w sprzedaży. Royal Enfield Classic 500 to produkowany od 2010 r. motocykl przypominający swoim stylem Bulleta. Jego silnik generuje 27,5 KM i 41 Nm.

To właśnie on napędza też limitowaną edycję Tribute Black. Jak nazwa wskazuje, motocykl ten jest dostępny tylko w kolorze czarnym ze złotymi detalami, dzięki czemu wygląda bardziej stylowo. Na rynek brytyjski trafi 210 sztuk tej wersji specjalnej, nie wiadomo jeszcze, ile będzie oferowanych w kontynentalnej Europie.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy