Renault Clio R.S. na nowo
Renault podało szczegóły kolejnego wcielenia modelu Clio R.S. Główną nowinką będą światła Full LED w wielofunkcyjnych reflektorach.
Wspomniany system oświetlenia w kształcie szachownicy po raz pierwszy zaprezentowano w koncepcyjnym Clio R.S. 16. Łączy on funkcje świateł pozycyjnych, drogowych, przeciwmgielnych oraz doświetlających zakręty. Model posiada również poszerzony optycznie zderzak i nowe profile drogowe. Z tyłu nie zabrakło spojlera, dyfuzora powietrza, podwójnej rury wydechowej oraz świateł w kształcie litery "C".
Katalog przewiduje dwa silniki benzynowe o mocy 200 lub 220 KM (wersja Trophy), które współpracują z 6-biegową skrzynią dwusprzęgłową EDC. Jej sterowanie odbywa się za pomocą łopatek pod kierownicą. Topowy wariant rozpędzi się do "setki" w 6,6 s, a jego prędkość maksymalna to 235 km/h.
Do wyboru będą trzy rodzaje zawieszenia. Pierwszy z nich to uniwersalny "Sport" z 17- lub 18-calowymi felgami, drugi - utwardzony "Cup" z 18-calowymi kołami, zaś trzeci, "Trophy", powstał z myślą o jeździe wyczynowej. Charakteryzuje go obniżenie o 20 mm z przodu i o 10 mm z tyłu oraz 18-calowe felgi. Odmianę tę wyposażono również w układ wydechowy firmy Akrapović.
W ofercie standardowego Clio pojawi się natomiast pakiet GT Line, zawierający elementy z modelu R.S - m. in. fotele, skórzaną kierownicę czy spojlery progowe.
Źródło: Renault
ll