Reflektory, które dostosowują się do deszczu
Ford wprowadził do reflektorów swoich modeli technologię Weather-Dependent Lighting. Automatycznie dopasowuje ona ustawienia świateł do jazdy w deszczu.
Skracając i rozszerzając snop światła, system dba o lepsze doświetlenie pobocza drogi, gdzie mogą poruszać się słabo widoczni piesi lub rowerzyści. Zapobiega on też oślepianiu innych kierowców przez refleksy świetlne na mokrej nawierzchni. Technologia WDL, jako element systemu adaptacyjnych reflektorów AFLS, aktywowana jest podczas pracy wycieraczek i zależna od stopnia nasłonecznienia oraz prędkości jazdy.
Układ adaptacyjnych reflektorów AFLS dostosowuje długość, intensywność oraz kąt padania snopu światła do aktualnych warunków na drodze, np. podczas szybkiej jazdy na autostradzie snop przednich reflektorów jest dłuższy i prostszy, a na wąskiej, krętej drodze będzie bardziej skoncentrowany na doświetlaniu zakrętów.
Samoregulujące się światła są dostępne w modelach z reflektorami ksenonowymi, m. in. Fordzie C-MAX, Grand C-Max, Focus i Kuga, oraz w samochodach wyposażonych w system oświetlenia diodowego Ford Dynamic LED, takich jak Edge, Galaxy, Mondeo i S-MAX.
Źródło: Ford
ll/Wirtualna Polska