Raport DEKRA 2009 - Auta najmniej awaryjne
None
Raport awaryjności DEKRA 2009
W rankingu uwzględnione zostały jedynie te modele samochodów, które były badane dostatecznie często (powyżej 1 000 sztuk). Od 01.09.2006 do 31.10.2008 r. przebadano ponad 15 milionów samochodów osobowych. O pozycji w rankingu zadecydowały kolejno: najwyższy odsetek samochodów bez usterek, najniższy odsetek samochodów z usterkami zagrażającymi bezpiecznej jeździe i poważnymi usterkami, najniższy odsetek samochodów z usterkami nieznacznymi. DEKRA to organizacja zrzeszająca specjalistów zajmujących się badaniami technicznymi oraz rzeczoznawstwem samochodowym.
10. Mazda 2
Najgorsza z najlepszych okazała się najmniejsza Mazda. Inżynierowie mieli okazję sprawdzić aż 12 359 tych zgrabnych aut. W tej sporej puli udało się wychwycić 1 088 samochodów z usterkami. Użytkownicy najwięcej kłopotów mieli z elektryką i oświetleniem samochodów. Taką awarię miały w sumie 553 sztuki Mazdy 2.
9. Porsche Cayenne
Największe w historii Porsche nie jest ideałem. Specjaliści z Dekra sprawdzili w sumie 2 038 tych potężnych aut. Z pośród nich wytypowano 1 860, w których nie znaleziono żadnej usterki. W Cayenne najgorzej spisywał się układ elektryczny. Awarie wykryto w 80 samochodach.
8. Seat Altea
Specjaliści z Dekra przebadali zarówno model zwykły jak i przedłużoną wersję - Altea XL. Do warsztatów trafiło w sumie 9 867 pojazdów. Spośród nich 9 042 nie miało żadnej usterki. Najwięcej awarii było w układzie elektrycznym auta.
7. Mazda 3
Kolejne dziecko inżynierów z dalekiego wschodu okazało się również bardzo niezawodne. Z 16 767 przebadanych samochodów jedynie 1 411 sztuk wykazało jakiekolwiek wady. Niestety jedna sztuka Mazdy 3, według specjalistów z Dekry miała usterkę, która zagrażała bezpieczeństwu jazdy. Najsłabsza stroną Japończyka okazała się elektryka.
6. Ford Focus
W ręce speców z organizacji DEKRA trafiło aż 37 053 pojazdów. Z czego aż 33 969 aut nie miało żadnej usterki. Najwięcej wad odnotowano w układzie elektrycznym Focusów. Wady te wykryto w 259 pojazdach.
5. Toyota Aygo
Mała miejska Toyota okazuje się być lepsza od swoich braci - Peugeota 107 i Citroena C1. Niemcy mieli okazję sprawdzić 2 039 tych aut. Z pośród nich jedynie 139 sztuk miało jakieś awarie. Najczęstsze usterki były w układzie hamulcowym (52 auta) i elektrycznym (56 aut).
4. Mazda 5
Japończycy z Hiroszimy z pewnością mają z czego się cieszyć. Mazda 5 jest bowiem 3 autem producenta w pierwszej dziesiątce zestawienia. Pod lupy niemieckich specjalistów trafiło 2 568 samochodów. Wśród nich znalazły się jedynie 153 auta z usterkami. Najgorzej spisywał się układ elektryczny i oświetlenie auta - popsuł się w 70 Mazdach 5.
3. Toyota Prius
Pierwsza seryjnie produkowana hybryda okazała się samochodem godnym zaufania. Spośród przebadanych 1 377 sztuk Priusa, jedynie 77 aut miało jakiekolwiek awarie. Pośród nich prym wiodły usterki układu hamulcowego. Specjaliści natrafili na 41 samochodów z taką awarią.
2. Renault Clio III
Drugie miejsce może być sporym zaskoczeniem, zwłaszcza dla miłośników niemieckiej motoryzacji. Francuski maluch trzeciej generacji okazał się jednym z najlepszych aut w Niemczech. Przebadano 1 833 samochody, z których jedynie 75 miało jakiekolwiek awarie. Najwięcej (39) samochodów miało kłopoty z elektryką.
1. Ford S-Max
Ten spory Van z pewnością skutecznie walczy z popularnym w naszym kraju przysłowiem, które mówi ile Ford jest "wort". Auto ideałem nie jest, ale z przebadanych 2 437 samochodów aż 2 341 nie miały nawet najmniejszej usterki.