Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu zadebiutował całkowicie nowy Range Rover. Nowa odsłona kultowego modelu to pierwszy na świecie SUV z nadwoziem wykonanym w całości z aluminium.
Producent pokazał dwie wersje Range Rovera - Vogue oraz Autobiography. Zaprezentowano też wszystkie wersje silnikowe - 3-litrowy TDV6 o mocy 258 KM, 4,4-litrowy SDV8 o mocy 339 KM oraz doładowany, 5-litrowy LR-V8 generujący mod 510 KM. Każda z tych jednostek współpracuje z automatyczną, ośmiobiegową przekładnią.
Nowy Range Rover otrzymał odświeżony kształt, jednak linie nadwozia utrzymują niepowtarzalny charakter brytyjskiej marki. Do wykończenia kabiny użyto najwyższej jakości surowców i skór licowych.
W debiutancie znajdziemy system Terrain Response 2, analizujący aktualne warunki jazdy i automatycznie dopasowujący najodpowiedniejsze ustawienia pojazdu. Podwyższeniu uległa głębokość brodzenia - teraz wynosi ona 900 mm. Nowa, aluminiowa konstrukcja gwarantuje lepsze osiągi. Dzięki znaczącej redukcji masy pojazdu w najmocniejszej wersji auto przyspiesza do "setki" w 5,4 s.
Samochód wyposażono w dwukanałowy system aktywnie kontrolujący nachylenie pojazdu, system Adaptive Dynamics ze stale zmiennym rozdzielaniem siły amortyzowania, adaptacyjny tempomat oraz system kamer monitorujących martwe pole, ułatwiających przejazd przez skrzyżowania w kształcie litery T oraz parkowanie tyłem z przyczepą.
/ll