Bagażnik na klapę
Właściciele samochodów kombi i hatchbacków mogą zdecydować się na konstrukcję zakładaną na klapie bagażnika. Zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że przewiezienie roweru nie wymaga uniesienia go na wysokość dachu auta. Prosty jest również montaż. Wystarczy zapiąć bagażnik na klapę, następnie lekką ją unieść, wprowadzić zabezpieczenie od dołu i dociągnąć zaczepy. W większości modeli rowery nie zasłaniają tablic rejestracyjnych ani świateł. Rower unieruchamiany jest przez zacisk na ramę oraz ściągacze, którymi przypina się koła do rynny, na której spoczywa jednoślad.
W przypadku tej opcji należy liczyć się z możliwością uszkodzenia powłoki lakierniczej klapy. Mogą też zdarzyć się lekkie odgięcia. Najczęściej spotykanymi na rynku opcjami są bagażniki na dwa rowery. Na markowy bagażnik tego typu trzeba wydać około tysiąca złotych.