Trwa ładowanie...

Przewaga dzięki technice - Audi R8

Przewaga dzięki technice - Audi R8
d40afpy
d40afpy

Audi R8 to przełomowy model w historii niemieckiego producenta. Jego zadaniem jest nawiązanie równorzędnej walki w segmencie samochodów sportowych, gdzie głównym rywalem będzie Porsche 911. Centralnie umieszczona jednostka, konstrukcja ramy przestrzennej Space Frame, zawieszenie Magnetic Ride, oświetlenie diodowe… to tylko niektóre z innowacji zastosowanych w najnowszym coupe.

W trakcie ubiegłorocznego Salonu Samochodowego w Paryżu, trzy lata po prezentacji samochodu studyjnego Audi Le Mans quattro, niemiecki producent zaprezentował Audi R8 - seryjną wersję nowego samochodu sportowego z umieszczonym centralnie silnikiem.

Rasowe Audi ożywia tym samym nazwę i geny pięciokrotnego zwycięzcy Le Mans - Audi R8. Wyczynowe bolidy zwyciężały ten prestiżowy wyścig w latach 2000 - 2002 oraz 2004 i 2005, dwukrotnie nawet jako potrójni zwycięzcy.

d40afpy

Seryjne R8, jako pierwszy samochód sportowy Audi z centralnie montowanym silnikiem łączy w sobie doświadczenia z licznych zwycięstw na torach wyścigowych z przyszłościową stylistyką i technologiczną kompetencją Audi.

Kompetencją, dla której synonimem zarówno na torach wyścigowych jak i na drogach stało się motto "Przewaga dzięki technice". Za przodka modelu, ze względu na sposób umieszczenia silnika, uznaje się samochód wyścigowy Auto Union Typ C Grand Prix.

Audi R8 powstaje jako mała seria w nowej hali produkcyjnej w niemieckim zakładzie Audi w Neckarsulm. Produkcja - od budowy surowej karoserii do montażu końcowego - jest zorganizowana jak w manufakturze.

Małe zespoły specjalistów śledzą krok po kroku produkcję i nadzorują dokładnie jakość wszystkich podzespołów. W ten sposób zapewniają, że każdy z maksymalnie 15 wyprodukowanych dziennie pojazdów będzie charakteryzował się najwyższym poziomem jakości.

d40afpy

Jak powiedział przedstawiciel koncernu z Ingolstadt, R8 już teraz cieszy się wielkim zainteresowaniem na rynku, a okres oczekiwania na odbiór zamówionego egzemplarza wynosi aktualnie około roku. Na uwagę zasługuje fakt, że w Polsce przewidziano w tym roku do sprzedaży 15 aut, z których każdy już znalazł właściciela. Pierwsze egzemplarze tego samochodu trafiły już do polskiej sieci dilerskiej. Plany na rok bieżący zakładają wyprodukowanie 4 tys. sztuk, natomiast w 2008 r. liczba ta zostanie zwiększona do 6 tys. W Polsce samochód będzie konkurował z takimi modelami jak Porsche 911 czy BMW M6. Firma zaprzecza, że nowe coupe może konkurować z Lamborghini Gallardo, bo ma wyższą pozycję w hierarchii i jest przeznaczone dla innej grupy odbiorców.

źródło: Samar

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj