Projekt Rushmore w modelach turystycznych Harley-Davidson
Po latach opracowywania koncepcji, planowania, projektowania, stylizacji i testów, a także niezliczonej liczbie godzin spędzonych na jeździe i rozmowach z klientami, Harley-Davidson prezentuje efekty Projektu Rushmore w serii Touring na 2014 rok i debiutującym na rynku europejskim trójkołowcu.
- W Projekcie Rushmore wzięły udział tysiące osób, wielu z nich to nasi klienci - mówi Scott Habegger, dyrektor ds. projektowania motocykli Harley-Davidson. - To odzwierciedlenie nowego kierunku w dziedzinie projektowania produktów Harley-Davidson, który uwzględnia głos klienta nie tylko na początku, lecz na przestrzeni całego procesu. Zbieramy opinie i pomysły także na wszystkich imprezach, w których bierzemy udział oraz w trakcie naszych jazd demonstracyjnych, czasami po prostu rozmawiając z motocyklistą lub pasażerem siedzącym przy stoliku obok podczas przerwy na kawę. Nasi dealerzy również mają swój wartościowy wkład. Nasze pomysły oraz rozwiązania przekazujemy w ręce klientów w formie prototypów i zyskujemy w ten sposób dodatkowe opinie przed przystąpieniem do końcowego projektu. Naprawdę wszyscy czujemy się za to odpowiedzialni jako motocykliści.
Wśród udoskonaleń wprowadzonych w Harleyach znalazły się reflektory LED lub podwójnym halogenem, ale też silniki o podniesionej mocy. Jazdę ma uprzyjemnić nowy system multimedialny z kolorowym ekranem, Bluetoothem, nawigacją i funkcją poleceń głosowych. Poprawę komfortu uzyskano dzięki nowej owiewce typu Batwing, która ma zapewnić odpowiednią lepszą aerodynamikę. Zgodnie z opiniami klientów zadbano również o ergonomię i ciekawszy wygląd.
Modyfikacje w ramach Projektu Rushmore zastosowano w w następujących modelach motocykli Harley-Davidson na 2014 rok: Road King Classic, Street Glide, Electra Glide Ultra Classic, Electra Glide Ultra Limited i Tri Glide Ultra Classic.