Trwa ładowanie...
wiadomości
25-03-2009 23:02

Project Kahn Bentley Continental GT-S

Project Kahn Bentley Continental GT-S
d40afpy
d40afpy

Majestatyczny Bentley dysponuje potężnym silnikiem, który zapewnia mu niemal sportowe osiągi. Stylistyka samochodu dla magnatów nie w pełni zdradza jego potencjał. Dla klientów chcących podkreślić rogatą duszę Continentala firma Project Kahn przygotowała pakiet dodatków stylistycznych.

Nawet na parkingu sylwetka potężnego coupe przypomina drapieżnika przygotowanego do skoku. Przyciemnione szyby w połączeniu z kolorem karoserii dają złudzenie spoglądania na piękny monolit. Dodatkową porcję agresji uzyskano poprzez podkreślenie kształtu zderzaków nakładkami. Efektem ubocznym jest optyczne obniżenie pojazdu oraz nadanie mu bardziej masywnego wyglądu.

Samochód ze sportowym zacięciem nie mógł obyć się bez dużych kół. Potężne nadkola zostały więc szczelnie wypełnione felgami w monstrualnym rozmiarze. Efekt spotęgowało zmniejszenie prześwitu poprzez montaż układu sterującego pracą elektronicznie regulowanego zawieszenia. W razie potrzeby wysokość auta można zwiększyć, a gdy kierowca postanowi wybrać się na tor wyścigowy może utwardzić podwozie do granic możliwości, co zwiększy precyzję pokonywania zakrętów oraz pozwoli w większym stopniu wykorzystać potencjał potężnego silnika.

Pod maską dostojnego Bentley’a drzemie 6-litrowy motor przygotowany przez Volkswagena. Dwanaście cylindrów w układzie „W” i podwójne turbodoładowanie gwarantuje 552 KM przy 6100 obr./min. Jeszcze większy wpływ na osiągi ma wyjątkowy przebieg krzywej momentu obrotowego. Maksimum, czyli 650 Nm jest uzyskiwane przy zaledwie 1600 obr./min! W efekcie na przyczepnej nawierzchni rozpędzanie do „setki” trwa poniżej 5 sekund, zaś kierowcy o mocnych nerwach będą w stanie pomknąć 320 km/h!

Przed zmianami nie uchowało się wnętrze samochodu. Kabina została wyłożona jeszcze bardziej delikatną i szlachetniejszą skórą. Tuner obszył nią fotele, boczki drzwiowe, kierownicę oraz dźwignię zmiany biegów nadając Bentley’owi kolejnej dawki ekskluzywności. Zamiast gładkiej skóry klient oczywiście może zażyczyć sobie wykończenia kabiną alcantarą lub perforowaną skórą.

Czy w przypadku tego Bentley’a można mówić o wadach? Wystarczy wspomnieć tylko o najważniejszej. Dla znakomitej większości pozostanie w sferze marzeń...

Łukasz Szewczyk

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj