Premiera nowego BMW X3 (2017)

BMW zaprezentowało nową, trzecią już generację swojego popularnego SUV-a X3. Auto urosło w każdym kierunku zachowując proporcje poprzednika, zostało doskonale wyważone oraz uformowane zgodnie z trendami aerodynamicznymi. Jest po prostu tak dobre, jak nigdy wcześniej.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Marcin Łobodziński

1,5 mln egzemplarzy X3 sprzedało BMW na całym świecie, więc nowy model musiał pokazać, że na niemiecką firmę można liczyć. Jednocześnie nie można było wprowadzać zbyt dużej rewolucji, zwłaszcza dlatego, że auto jest dokładnie takie, jakiego oczekują klienci – w przeciwieństwie do wcześniejszego, mniejszego X1, który trzeba było gruntownie zmienić.

Utrzymując tę samą koncepcję i cenione przez klientów proporcje oraz ogólną sylwetkę, BMW stworzyło nowy samochód od podstaw. Auto urosło w każdym kierunku za wyjątkiem wysokości. Nadwozie wersji standardowej mierzy 4708 mm długości, 1891 mm szerokości oraz 1676 mm wysokości. Rozstaw osi wzrósł o 54 mm do wartości 2864 mm. X3 będzie więc przestronniejsze, ale bagażnik ma tę samą pojemność co wcześniej – 550 litrów.

Obraz
© Materiały prasowe | BMW

Dla konstruktorów tak samo ważne jak wygląd było też stworzenie możliwie opływowego nadwozia. Współczynnik Cd wynosi 0,29. Doskonałe jest wyważenie pomiędzy osiami w stosunku 50/50. Przyłożono się do poprawy właściwości jezdnych.

Zawieszenie wykonano z aluminium w układzie dwuwahaczowym z przodu oraz multi-link z tyłu. Nadwozie jest sztywniejsze i lżejsze od poprzednika. Co zaskakujące, BMW twierdzi, że auto ma dobre zdolności terenowe i nadaje się nie tylko na szosę. Minimalny prześwit to 204 mm, a maksymalna głębokość brodzenia 500 mm to parametr odpowiadający niejednej terenówce.

Obraz
© Materiały prasowe | BMW

Stylistyką nowe X3 stało się potężniejsze, bardzo muskularne, przypomina większe X5. Zupełnie odwrotnie jest wewnątrz, gdzie deska rozdzielcza stała się wizualnie lżejsza i skromniejsza. Zachowano jednak tradycyjny dla BMW układ elementów.

Samochód będzie oferowany w trzech podstawowych konfiguracjach, które rzutują na wygląd zarówno nadwozia jak i wnętrza: xLine, M Sport oraz Luxury Line. Każde auto będzie można doposażyć w indywidualne pakiety oraz obręcze kół o średnicach od 18 do 21 cali. Nowościami na liście wyposażenia są aktywne fotele oraz kluczyk, który wyświetla informacje o pojeździe, jego stanie czy aktywacji opcjonalnego ogrzewania postojowego.

Obraz
© Materiały prasowe | BMW

Do napędu samochodu posłużą nowe silniki, które znajdziemy również pod maską Serii 3 czy też Serii 5. Wszystkie współpracujące z 8-biegowym automatem i napędem na cztery koła xDrive. Jedynym wyjątkiem będzie wersja sDrive20i, która nie zostanie wprowadzona do Europy. Oto lista wersji napędowych nowego BMW X3 na rynek europejski:

  • xDrive20i: benzynowy 2.0, 184 KM, 290 Nm,
  • xDrive30i: benzynowy 3.0, 252 KM, 350 Nm,
  • xDrive M40i: benzynowy 3.0, 360 KM, 500 Nm,
  • xDrive20d: diesel 2.0, 190 KM, 400 Nm,
  • xDrive30d: diesel 3.0, 265 KM, 630 Nm.
Obraz
© Materiały prasowe | BMW

Najdynamiczniejsza wersja M40i rozpędza się do 100 km/h w 4,8 s i jako jedyna osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Słabsze, 3-litrowe odmiany są niewiele wolniejsze. Benzyniak na sprint do setki potrzebuje 6,3 s, natomiast diesel 5,8 s. Oba rozpędzają się do 240 km/h. Najoszczędniejszy wariant xDrive20d potrzebuje na osiągnięcie pierwszej setki 8 s, natomiast zużycie paliwa wynosi 5,0-5,4 l/100 km.

Nowe BMW X3 zostało zaprezentowane w pierwszej kolejności w Stanach Zjednoczonych, gdzie rynek zbytu jest największy. Później trafi też do Europy, ale w salonach pojawi się nie wcześniej niż na początku przyszłego roku.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇