Powrót Forda Taurusa

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11794/08taurus_01.jpeg',550,366) ) |
| --- | Inżynierowie Forda intensywnie pracują nad nowym Fordem Taurusem. Czterodrzwiowa limuzyna ma być stylowa, dynamiczna, a także wyznaczyć nowe standardy bezpieczeństwa.

Do napędu posłuży 3,5-litrowy silnik V6 o mocy 260 KM. Co prawda jednostkę będzie można kręcić do 6700 obr./min, ale łagodny przebieg krzywej momentu (340 Nm) pozwoli na sprawną jazdę nawet przy wykorzystaniu niskich obrotów.

Napęd będzie przenoszony na przednie koła przez 6-biegową, automatyczną skrzynię. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11794/08taurus_15.jpeg',550,367) ) |
| --- | Na liście opcji pojawi się układ 4x4. Silnik oraz przekładnia zostanie przytwierdzona do nadwozia przy pomocy hydraulicznych poduszek, które wyraźnie zmniejszą poziom wibracji przenikających do kabiny.

Niezależne zawieszenie przedniej i tylnej osi zadba o komfort jazdy oraz bezpieczne zachowanie się Taurusa na drodze. Duży nacisk został położony na wygłuszenie kabiny. Inżynierowie starali się usuwać wszelkie źródła szumu na tyle skutecznie, że szum nawiewu klimatyzacji został zmniejszony o połowę względem poprzednika. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11794/08taurus_11.jpeg',550,261) ) |
| --- |

Zachętą dla wielu klientów będzie praktyczność wnętrza. Nawet przy pięciu osobach na pokładzie nikt nie powinien narzekać na brak miejsca. Gdy zajdzie potrzeba przetransportowania większych przedmiotów, będzie można złożyć tylną kanapę, której oparcie jest dzielone w stosunku 60:40. Co ważne, uzyska się wówczas idealnie płaską powierzchnię, dzięki czemu przesuwanie ładunku wewnątrz samochodu nie będzie stanowiło problemu. Gdy zajdzie potrzeba przewiezienia przedmiotów o długości dochodzącej nawet do 3 metrów, wystarczy złożyć oparcie fotela pasażera.

Taurus w standardzie otrzyma większość udogodnień niezbędnych w dzisiejszym świecie. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11794/08taurus_35.jpeg',550,366) ) |
| --- | Automatyczna klimatyzacja, nawigacja sterowana głosem, odtwarzacz DVD na nawet radio satelitarne nie będzie wymagało dopłaty. Pokładowa elektronika będzie współpracować z wieloma modelami telefonów komórkowych oraz odtwarzaczy mp3. Systemy kontroli trakcji i stabilności, ABS, komplet poduszek oraz kurtyn powietrznych zadbają o bezpieczeństwo podróżnych.

Taurus zostanie objęty trzyletnią gwarancją z limitem 36 000 mil, natomiast awarie zespołu napędowego będą bezpłatnie usuwane przez pierwsze pięć lat eksploatacji pojazdu, o ile przebieg nie przekroczy 60 000 mil. Samochód trafi na rynek latem tego roku.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła