| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11794/08taurus_01.jpeg',550,366) ) |
| --- | Inżynierowie Forda intensywnie pracują nad nowym Fordem Taurusem. Czterodrzwiowa limuzyna ma być stylowa, dynamiczna, a także wyznaczyć nowe standardy bezpieczeństwa.
Do napędu posłuży 3,5-litrowy silnik V6 o mocy 260 KM. Co prawda jednostkę będzie można kręcić do 6700 obr./min, ale łagodny przebieg krzywej momentu (340 Nm) pozwoli na sprawną jazdę nawet przy wykorzystaniu niskich obrotów.
Napęd będzie przenoszony na przednie koła przez 6-biegową, automatyczną skrzynię. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11794/08taurus_15.jpeg',550,367) ) |
| --- | Na liście opcji pojawi się układ 4x4. Silnik oraz przekładnia zostanie przytwierdzona do nadwozia przy pomocy hydraulicznych poduszek, które wyraźnie zmniejszą poziom wibracji przenikających do kabiny.
Niezależne zawieszenie przedniej i tylnej osi zadba o komfort jazdy oraz bezpieczne zachowanie się Taurusa na drodze. Duży nacisk został położony na wygłuszenie kabiny. Inżynierowie starali się usuwać wszelkie źródła szumu na tyle skutecznie, że szum nawiewu klimatyzacji został zmniejszony o połowę względem poprzednika. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11794/08taurus_11.jpeg',550,261) ) |
| --- |
Zachętą dla wielu klientów będzie praktyczność wnętrza. Nawet przy pięciu osobach na pokładzie nikt nie powinien narzekać na brak miejsca. Gdy zajdzie potrzeba przetransportowania większych przedmiotów, będzie można złożyć tylną kanapę, której oparcie jest dzielone w stosunku 60:40. Co ważne, uzyska się wówczas idealnie płaską powierzchnię, dzięki czemu przesuwanie ładunku wewnątrz samochodu nie będzie stanowiło problemu. Gdy zajdzie potrzeba przewiezienia przedmiotów o długości dochodzącej nawet do 3 metrów, wystarczy złożyć oparcie fotela pasażera.
Taurus w standardzie otrzyma większość udogodnień niezbędnych w dzisiejszym świecie. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11794/08taurus_35.jpeg',550,366) ) |
| --- | Automatyczna klimatyzacja, nawigacja sterowana głosem, odtwarzacz DVD na nawet radio satelitarne nie będzie wymagało dopłaty. Pokładowa elektronika będzie współpracować z wieloma modelami telefonów komórkowych oraz odtwarzaczy mp3. Systemy kontroli trakcji i stabilności, ABS, komplet poduszek oraz kurtyn powietrznych zadbają o bezpieczeństwo podróżnych.
Taurus zostanie objęty trzyletnią gwarancją z limitem 36 000 mil, natomiast awarie zespołu napędowego będą bezpłatnie usuwane przez pierwsze pięć lat eksploatacji pojazdu, o ile przebieg nie przekroczy 60 000 mil. Samochód trafi na rynek latem tego roku.