Trwa ładowanie...
d1u6y09
d1u6y09

W ostatnim roku Porsche przedstawił mnóstwo nowości, ale bez wątpienia jedną z najważniejszych jest siódma generacja Carrera 911 Turbo, jeszcze bardziej przykuwającego uwagę niż ekstremalne GT2 i GT3.

(fot. Bogusław Korzeniowski)
Źródło: (fot. Bogusław Korzeniowski)

Teoretycznie nie ma wielkich zmian. Nowy model wyróżnia się jedynie nowymi zderzakami, lampami tylnymi, tylnym spojlerem oraz zmodyfikowanymi końcówkami rur wydechowych. Ta mała kosmetyka pozwoliła jednak uzyskać zaskakujący efekt - linia Carrery nie tracąc swego charakterystycznego uroku, niczym Krzysztof Ibisz, otrzymała młodzieńczą świeżość.

Najciekawsze ukryte jest jednak przed oczyma widza i dopiero podczas jazdy można to poczuć. Największą zaletą Carrera Turbo jest oczywiście silnik. Jest to, po raz pierwszy w 35 letniej historii turbo, całkowicie nowa sześciocylindrowa jednostka boxer. Posiada ona bezpośredni wtrysk paliwa DFI i turbinę ze zmienną geometrią łopatek. Ma moc 500 KM, czyli o 20 KM więcej niż poprzednik, ale całkowicie zmieniono charakterystykę momentu obrotowego, przez co pojazd ma zupełnie inną dynamikę.

d1u6y09
(fot. Bogusław Korzeniowski)
Źródło: (fot. Bogusław Korzeniowski)

Kolejna rewolucja dotyczy skrzyni biegów. Obok klasycznej manualnej przekładni sześciobiegowej, nowa Turbo może być wyposażona w rewelacyjną siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynię PDK. Innowacją jest także wybór przełożeń. Opcjonalnie będą dostępne dwie wersje. Pierwsza to -klasyczna dla Porsche- zmiana przyciskami plus/minus umieszczonymi z prawej i lewej strony kierownicy. Kolejna zaś to łopatki wyboru, identyczne jak w innych pojazdach (jedna jest redukcją, a druga zwiększaniem przełożenia). Ulepszenie dotyczyło także układu napędowego i jezdnego. Systemy: Porsche Traction Management, który nadzoruje podział napędu na cztery koła oraz Porsche Stability Management, mają gwarantować jeszcze większą radość z jazdy. Dodatkowo dzięki nowemu systemowi
Porsche Torque Vectoring zwiększono precyzję przeniesienia ruchów kierownicy na układ sterowania i samochód staje się jeszcze bardziej zwinny i precyzyjnie reagujący na zakrętach.

(fot. Bogusław Korzeniowski)
Źródło: (fot. Bogusław Korzeniowski)

Niemcy szczególnie chwalili się, że zużycie paliwa zostało zredukowane aż o 18% i wynosi teraz 11,4 l/100 km. Do tego samochód przyspiesza 0-100 km w czasie 3,4 sek. Zaś prędkość maksymalna wynosi 312 km/h.

* TUTAJ ZNAJDZIESZ WIĘCEJ ZDJĘĆ PORSCHE 911 * Razem z wersją Coupe, Porsche prezentuje odmianę Cabrio. Ceny ustalono na 145 861 Euro za wersję Coupe i 157 057 za Cabrio.

Bogusław Korzeniowski

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj