Porsche Panamera

Słysząc, że Porsche pracuje nad nową Panamerą, mogliśmy być spokojni o osiągi tego auta.

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 16Najszybsza limuzyna na świecie

Obraz
© zdjęcie producenta

Słysząc, że Porsche pracuje nad nową Panamerą, mogliśmy być spokojni o osiągi tego auta – w końcu inżynierowie niemieckiej marki nieraz udowadniali, że znają się na rzeczy. Nieco inaczej było z wyglądem. Sami szefowie Porsche stwierdzili, że pierwsza generacja ich limuzyny, delikatnie mówiąc, nie należała do pięknych. Trzeba przyznać, że nowa odsłona, choć zachowała nietypowy kształt nadwozia, to prezentuje się zdecydowanie lepiej. Stało się tak między innymi dzięki większemu rozstawowi osi i wynikającym z tego innym proporcjom.

Na początek w ofercie znajdą się trzy wersje silnikowe – benzynowe 2,9 l V6 (440 KM) i 4,0 l V8 (550 KM) oraz wysokoprężna 4,0 V8 (422 KM). Odmiana 4S Diesel osiąga prędkość maksymalną 285 km/h, co czyni ją najszybszym produkcyjnym samochodem z silnikiem wysokoprężnym. Jeszcze większą uwagę przykuwają osiągi odmiany Turbo (teraz wyróżnionej tylko nazwą, gdyż słabszy model 4S też posiada podwójne doładowanie).

Najmocniejsza wersja nowej Panamery z opcjonalnym pakietem Sport Chrono osiąga 100 km/h w zaledwie 3,6 s, a jej prędkość maksymalna to 289 km/h. Do tego ustanowiła ona nowy rekord dla czterodrzwiowej limuzyny na Nurburgringu. Porsche pokonało pętlę tego toru w czasie 7,38 – o całe 14 sekund szybciej od poprzednika, ale tylko o jedną sekundę lepiej od Alfy Romeo Giulii QV.

/ 16Najszybsza limuzyna na świecie

Obraz
© zdjęcie producenta

Słysząc, że Porsche pracuje nad nową Panamerą, mogliśmy być spokojni o osiągi tego auta – w końcu inżynierowie niemieckiej marki nieraz udowadniali, że znają się na rzeczy. Nieco inaczej było z wyglądem. Sami szefowie Porsche stwierdzili, że pierwsza generacja ich limuzyny, delikatnie mówiąc, nie należała do pięknych. Trzeba przyznać, że nowa odsłona, choć zachowała nietypowy kształt nadwozia, to prezentuje się zdecydowanie lepiej. Stało się tak między innymi dzięki większemu rozstawowi osi i wynikającym z tego innym proporcjom.

Na początek w ofercie znajdą się trzy wersje silnikowe – benzynowe 2,9 l V6 (440 KM) i 4,0 l V8 (550 KM) oraz wysokoprężna 4,0 V8 (422 KM). Odmiana 4S Diesel osiąga prędkość maksymalną 285 km/h, co czyni ją najszybszym produkcyjnym samochodem z silnikiem wysokoprężnym. Jeszcze większą uwagę przykuwają osiągi odmiany Turbo (teraz wyróżnionej tylko nazwą, gdyż słabszy model 4S też posiada podwójne doładowanie).

Najmocniejsza wersja nowej Panamery z opcjonalnym pakietem Sport Chrono osiąga 100 km/h w zaledwie 3,6 s, a jej prędkość maksymalna to 289 km/h. Do tego ustanowiła ona nowy rekord dla czterodrzwiowej limuzyny na Nurburgringu. Porsche pokonało pętlę tego toru w czasie 7,38 – o całe 14 sekund szybciej od poprzednika, ale tylko o jedną sekundę lepiej od Alfy Romeo Giulii QV.

/ 16Najszybsza limuzyna na świecie

Obraz
© zdjęcie producenta

Słysząc, że Porsche pracuje nad nową Panamerą, mogliśmy być spokojni o osiągi tego auta – w końcu inżynierowie niemieckiej marki nieraz udowadniali, że znają się na rzeczy. Nieco inaczej było z wyglądem. Sami szefowie Porsche stwierdzili, że pierwsza generacja ich limuzyny, delikatnie mówiąc, nie należała do pięknych. Trzeba przyznać, że nowa odsłona, choć zachowała nietypowy kształt nadwozia, to prezentuje się zdecydowanie lepiej. Stało się tak między innymi dzięki większemu rozstawowi osi i wynikającym z tego innym proporcjom.

Na początek w ofercie znajdą się trzy wersje silnikowe – benzynowe 2,9 l V6 (440 KM) i 4,0 l V8 (550 KM) oraz wysokoprężna 4,0 V8 (422 KM). Odmiana 4S Diesel osiąga prędkość maksymalną 285 km/h, co czyni ją najszybszym produkcyjnym samochodem z silnikiem wysokoprężnym. Jeszcze większą uwagę przykuwają osiągi odmiany Turbo (teraz wyróżnionej tylko nazwą, gdyż słabszy model 4S też posiada podwójne doładowanie).

Najmocniejsza wersja nowej Panamery z opcjonalnym pakietem Sport Chrono osiąga 100 km/h w zaledwie 3,6 s, a jej prędkość maksymalna to 289 km/h. Do tego ustanowiła ona nowy rekord dla czterodrzwiowej limuzyny na Nurburgringu. Porsche pokonało pętlę tego toru w czasie 7,38 – o całe 14 sekund szybciej od poprzednika, ale tylko o jedną sekundę lepiej od Alfy Romeo Giulii QV.

/ 16Najszybsza limuzyna na świecie

Obraz
© zdjęcie producenta

Słysząc, że Porsche pracuje nad nową Panamerą, mogliśmy być spokojni o osiągi tego auta – w końcu inżynierowie niemieckiej marki nieraz udowadniali, że znają się na rzeczy. Nieco inaczej było z wyglądem. Sami szefowie Porsche stwierdzili, że pierwsza generacja ich limuzyny, delikatnie mówiąc, nie należała do pięknych. Trzeba przyznać, że nowa odsłona, choć zachowała nietypowy kształt nadwozia, to prezentuje się zdecydowanie lepiej. Stało się tak między innymi dzięki większemu rozstawowi osi i wynikającym z tego innym proporcjom.

Na początek w ofercie znajdą się trzy wersje silnikowe – benzynowe 2,9 l V6 (440 KM) i 4,0 l V8 (550 KM) oraz wysokoprężna 4,0 V8 (422 KM). Odmiana 4S Diesel osiąga prędkość maksymalną 285 km/h, co czyni ją najszybszym produkcyjnym samochodem z silnikiem wysokoprężnym. Jeszcze większą uwagę przykuwają osiągi odmiany Turbo (teraz wyróżnionej tylko nazwą, gdyż słabszy model 4S też posiada podwójne doładowanie).

Najmocniejsza wersja nowej Panamery z opcjonalnym pakietem Sport Chrono osiąga 100 km/h w zaledwie 3,6 s, a jej prędkość maksymalna to 289 km/h. Do tego ustanowiła ona nowy rekord dla czterodrzwiowej limuzyny na Nurburgringu. Porsche pokonało pętlę tego toru w czasie 7,38 – o całe 14 sekund szybciej od poprzednika, ale tylko o jedną sekundę lepiej od Alfy Romeo Giulii QV.

/ 16Najszybsza limuzyna na świecie

Obraz
© zdjęcie producenta

Słysząc, że Porsche pracuje nad nową Panamerą, mogliśmy być spokojni o osiągi tego auta – w końcu inżynierowie niemieckiej marki nieraz udowadniali, że znają się na rzeczy. Nieco inaczej było z wyglądem. Sami szefowie Porsche stwierdzili, że pierwsza generacja ich limuzyny, delikatnie mówiąc, nie należała do pięknych. Trzeba przyznać, że nowa odsłona, choć zachowała nietypowy kształt nadwozia, to prezentuje się zdecydowanie lepiej. Stało się tak między innymi dzięki większemu rozstawowi osi i wynikającym z tego innym proporcjom.

Na początek w ofercie znajdą się trzy wersje silnikowe – benzynowe 2,9 l V6 (440 KM) i 4,0 l V8 (550 KM) oraz wysokoprężna 4,0 V8 (422 KM). Odmiana 4S Diesel osiąga prędkość maksymalną 285 km/h, co czyni ją najszybszym produkcyjnym samochodem z silnikiem wysokoprężnym. Jeszcze większą uwagę przykuwają osiągi odmiany Turbo (teraz wyróżnionej tylko nazwą, gdyż słabszy model 4S też posiada podwójne doładowanie).

Najmocniejsza wersja nowej Panamery z opcjonalnym pakietem Sport Chrono osiąga 100 km/h w zaledwie 3,6 s, a jej prędkość maksymalna to 289 km/h. Do tego ustanowiła ona nowy rekord dla czterodrzwiowej limuzyny na Nurburgringu. Porsche pokonało pętlę tego toru w czasie 7,38 – o całe 14 sekund szybciej od poprzednika, ale tylko o jedną sekundę lepiej od Alfy Romeo Giulii QV.

/ 16Najszybsza limuzyna na świecie

Obraz
© zdjęcie producenta

Słysząc, że Porsche pracuje nad nową Panamerą, mogliśmy być spokojni o osiągi tego auta – w końcu inżynierowie niemieckiej marki nieraz udowadniali, że znają się na rzeczy. Nieco inaczej było z wyglądem. Sami szefowie Porsche stwierdzili, że pierwsza generacja ich limuzyny, delikatnie mówiąc, nie należała do pięknych. Trzeba przyznać, że nowa odsłona, choć zachowała nietypowy kształt nadwozia, to prezentuje się zdecydowanie lepiej. Stało się tak między innymi dzięki większemu rozstawowi osi i wynikającym z tego innym proporcjom.

Na początek w ofercie znajdą się trzy wersje silnikowe – benzynowe 2,9 l V6 (440 KM) i 4,0 l V8 (550 KM) oraz wysokoprężna 4,0 V8 (422 KM). Odmiana 4S Diesel osiąga prędkość maksymalną 285 km/h, co czyni ją najszybszym produkcyjnym samochodem z silnikiem wysokoprężnym. Jeszcze większą uwagę przykuwają osiągi odmiany Turbo (teraz wyróżnionej tylko nazwą, gdyż słabszy model 4S też posiada podwójne doładowanie).

Najmocniejsza wersja nowej Panamery z opcjonalnym pakietem Sport Chrono osiąga 100 km/h w zaledwie 3,6 s, a jej prędkość maksymalna to 289 km/h. Do tego ustanowiła ona nowy rekord dla czterodrzwiowej limuzyny na Nurburgringu. Porsche pokonało pętlę tego toru w czasie 7,38 – o całe 14 sekund szybciej od poprzednika, ale tylko o jedną sekundę lepiej od Alfy Romeo Giulii QV.

/ 16Najszybsza limuzyna na świecie

Obraz
© zdjęcie producenta

Słysząc, że Porsche pracuje nad nową Panamerą, mogliśmy być spokojni o osiągi tego auta – w końcu inżynierowie niemieckiej marki nieraz udowadniali, że znają się na rzeczy. Nieco inaczej było z wyglądem. Sami szefowie Porsche stwierdzili, że pierwsza generacja ich limuzyny, delikatnie mówiąc, nie należała do pięknych. Trzeba przyznać, że nowa odsłona, choć zachowała nietypowy kształt nadwozia, to prezentuje się zdecydowanie lepiej. Stało się tak między innymi dzięki większemu rozstawowi osi i wynikającym z tego innym proporcjom.

Na początek w ofercie znajdą się trzy wersje silnikowe – benzynowe 2,9 l V6 (440 KM) i 4,0 l V8 (550 KM) oraz wysokoprężna 4,0 V8 (422 KM). Odmiana 4S Diesel osiąga prędkość maksymalną 285 km/h, co czyni ją najszybszym produkcyjnym samochodem z silnikiem wysokoprężnym. Jeszcze większą uwagę przykuwają osiągi odmiany Turbo (teraz wyróżnionej tylko nazwą, gdyż słabszy model 4S też posiada podwójne doładowanie).

Najmocniejsza wersja nowej Panamery z opcjonalnym pakietem Sport Chrono osiąga 100 km/h w zaledwie 3,6 s, a jej prędkość maksymalna to 289 km/h. Do tego ustanowiła ona nowy rekord dla czterodrzwiowej limuzyny na Nurburgringu. Porsche pokonało pętlę tego toru w czasie 7,38 – o całe 14 sekund szybciej od poprzednika, ale tylko o jedną sekundę lepiej od Alfy Romeo Giulii QV.

/ 16Najszybsza limuzyna na świecie

Obraz
© zdjęcie producenta

Słysząc, że Porsche pracuje nad nową Panamerą, mogliśmy być spokojni o osiągi tego auta – w końcu inżynierowie niemieckiej marki nieraz udowadniali, że znają się na rzeczy. Nieco inaczej było z wyglądem. Sami szefowie Porsche stwierdzili, że pierwsza generacja ich limuzyny, delikatnie mówiąc, nie należała do pięknych. Trzeba przyznać, że nowa odsłona, choć zachowała nietypowy kształt nadwozia, to prezentuje się zdecydowanie lepiej. Stało się tak między innymi dzięki większemu rozstawowi osi i wynikającym z tego innym proporcjom.

Na początek w ofercie znajdą się trzy wersje silnikowe – benzynowe 2,9 l V6 (440 KM) i 4,0 l V8 (550 KM) oraz wysokoprężna 4,0 V8 (422 KM). Odmiana 4S Diesel osiąga prędkość maksymalną 285 km/h, co czyni ją najszybszym produkcyjnym samochodem z silnikiem wysokoprężnym. Jeszcze większą uwagę przykuwają osiągi odmiany Turbo (teraz wyróżnionej tylko nazwą, gdyż słabszy model 4S też posiada podwójne doładowanie).

Najmocniejsza wersja nowej Panamery z opcjonalnym pakietem Sport Chrono osiąga 100 km/h w zaledwie 3,6 s, a jej prędkość maksymalna to 289 km/h. Do tego ustanowiła ona nowy rekord dla czterodrzwiowej limuzyny na Nurburgringu. Porsche pokonało pętlę tego toru w czasie 7,38 – o całe 14 sekund szybciej od poprzednika, ale tylko o jedną sekundę lepiej od Alfy Romeo Giulii QV.

/ 16Najszybsza limuzyna na świecie

Obraz
© zdjęcie producenta

Słysząc, że Porsche pracuje nad nową Panamerą, mogliśmy być spokojni o osiągi tego auta – w końcu inżynierowie niemieckiej marki nieraz udowadniali, że znają się na rzeczy. Nieco inaczej było z wyglądem. Sami szefowie Porsche stwierdzili, że pierwsza generacja ich limuzyny, delikatnie mówiąc, nie należała do pięknych. Trzeba przyznać, że nowa odsłona, choć zachowała nietypowy kształt nadwozia, to prezentuje się zdecydowanie lepiej. Stało się tak między innymi dzięki większemu rozstawowi osi i wynikającym z tego innym proporcjom.

Na początek w ofercie znajdą się trzy wersje silnikowe – benzynowe 2,9 l V6 (440 KM) i 4,0 l V8 (550 KM) oraz wysokoprężna 4,0 V8 (422 KM). Odmiana 4S Diesel osiąga prędkość maksymalną 285 km/h, co czyni ją najszybszym produkcyjnym samochodem z silnikiem wysokoprężnym. Jeszcze większą uwagę przykuwają osiągi odmiany Turbo (teraz wyróżnionej tylko nazwą, gdyż słabszy model 4S też posiada podwójne doładowanie).

Najmocniejsza wersja nowej Panamery z opcjonalnym pakietem Sport Chrono osiąga 100 km/h w zaledwie 3,6 s, a jej prędkość maksymalna to 289 km/h. Do tego ustanowiła ona nowy rekord dla czterodrzwiowej limuzyny na Nurburgringu. Porsche pokonało pętlę tego toru w czasie 7,38 – o całe 14 sekund szybciej od poprzednika, ale tylko o jedną sekundę lepiej od Alfy Romeo Giulii QV.

10 / 16Najszybsza limuzyna na świecie

Obraz
© zdjęcie producenta

Słysząc, że Porsche pracuje nad nową Panamerą, mogliśmy być spokojni o osiągi tego auta – w końcu inżynierowie niemieckiej marki nieraz udowadniali, że znają się na rzeczy. Nieco inaczej było z wyglądem. Sami szefowie Porsche stwierdzili, że pierwsza generacja ich limuzyny, delikatnie mówiąc, nie należała do pięknych. Trzeba przyznać, że nowa odsłona, choć zachowała nietypowy kształt nadwozia, to prezentuje się zdecydowanie lepiej. Stało się tak między innymi dzięki większemu rozstawowi osi i wynikającym z tego innym proporcjom.

Na początek w ofercie znajdą się trzy wersje silnikowe – benzynowe 2,9 l V6 (440 KM) i 4,0 l V8 (550 KM) oraz wysokoprężna 4,0 V8 (422 KM). Odmiana 4S Diesel osiąga prędkość maksymalną 285 km/h, co czyni ją najszybszym produkcyjnym samochodem z silnikiem wysokoprężnym. Jeszcze większą uwagę przykuwają osiągi odmiany Turbo (teraz wyróżnionej tylko nazwą, gdyż słabszy model 4S też posiada podwójne doładowanie).

Najmocniejsza wersja nowej Panamery z opcjonalnym pakietem Sport Chrono osiąga 100 km/h w zaledwie 3,6 s, a jej prędkość maksymalna to 289 km/h. Do tego ustanowiła ona nowy rekord dla czterodrzwiowej limuzyny na Nurburgringu. Porsche pokonało pętlę tego toru w czasie 7,38 – o całe 14 sekund szybciej od poprzednika, ale tylko o jedną sekundę lepiej od Alfy Romeo Giulii QV.

11 / 16Najszybsza limuzyna na świecie

Obraz
© zdjęcie producenta

Słysząc, że Porsche pracuje nad nową Panamerą, mogliśmy być spokojni o osiągi tego auta – w końcu inżynierowie niemieckiej marki nieraz udowadniali, że znają się na rzeczy. Nieco inaczej było z wyglądem. Sami szefowie Porsche stwierdzili, że pierwsza generacja ich limuzyny, delikatnie mówiąc, nie należała do pięknych. Trzeba przyznać, że nowa odsłona, choć zachowała nietypowy kształt nadwozia, to prezentuje się zdecydowanie lepiej. Stało się tak między innymi dzięki większemu rozstawowi osi i wynikającym z tego innym proporcjom.

Na początek w ofercie znajdą się trzy wersje silnikowe – benzynowe 2,9 l V6 (440 KM) i 4,0 l V8 (550 KM) oraz wysokoprężna 4,0 V8 (422 KM). Odmiana 4S Diesel osiąga prędkość maksymalną 285 km/h, co czyni ją najszybszym produkcyjnym samochodem z silnikiem wysokoprężnym. Jeszcze większą uwagę przykuwają osiągi odmiany Turbo (teraz wyróżnionej tylko nazwą, gdyż słabszy model 4S też posiada podwójne doładowanie).

Najmocniejsza wersja nowej Panamery z opcjonalnym pakietem Sport Chrono osiąga 100 km/h w zaledwie 3,6 s, a jej prędkość maksymalna to 289 km/h. Do tego ustanowiła ona nowy rekord dla czterodrzwiowej limuzyny na Nurburgringu. Porsche pokonało pętlę tego toru w czasie 7,38 – o całe 14 sekund szybciej od poprzednika, ale tylko o jedną sekundę lepiej od Alfy Romeo Giulii QV.

12 / 16Najszybsza limuzyna na świecie

Obraz
© zdjęcie producenta

Słysząc, że Porsche pracuje nad nową Panamerą, mogliśmy być spokojni o osiągi tego auta – w końcu inżynierowie niemieckiej marki nieraz udowadniali, że znają się na rzeczy. Nieco inaczej było z wyglądem. Sami szefowie Porsche stwierdzili, że pierwsza generacja ich limuzyny, delikatnie mówiąc, nie należała do pięknych. Trzeba przyznać, że nowa odsłona, choć zachowała nietypowy kształt nadwozia, to prezentuje się zdecydowanie lepiej. Stało się tak między innymi dzięki większemu rozstawowi osi i wynikającym z tego innym proporcjom.

Na początek w ofercie znajdą się trzy wersje silnikowe – benzynowe 2,9 l V6 (440 KM) i 4,0 l V8 (550 KM) oraz wysokoprężna 4,0 V8 (422 KM). Odmiana 4S Diesel osiąga prędkość maksymalną 285 km/h, co czyni ją najszybszym produkcyjnym samochodem z silnikiem wysokoprężnym. Jeszcze większą uwagę przykuwają osiągi odmiany Turbo (teraz wyróżnionej tylko nazwą, gdyż słabszy model 4S też posiada podwójne doładowanie).

Najmocniejsza wersja nowej Panamery z opcjonalnym pakietem Sport Chrono osiąga 100 km/h w zaledwie 3,6 s, a jej prędkość maksymalna to 289 km/h. Do tego ustanowiła ona nowy rekord dla czterodrzwiowej limuzyny na Nurburgringu. Porsche pokonało pętlę tego toru w czasie 7,38 – o całe 14 sekund szybciej od poprzednika, ale tylko o jedną sekundę lepiej od Alfy Romeo Giulii QV.

13 / 16Najszybsza limuzyna na świecie

Obraz
© zdjęcie producenta

Słysząc, że Porsche pracuje nad nową Panamerą, mogliśmy być spokojni o osiągi tego auta – w końcu inżynierowie niemieckiej marki nieraz udowadniali, że znają się na rzeczy. Nieco inaczej było z wyglądem. Sami szefowie Porsche stwierdzili, że pierwsza generacja ich limuzyny, delikatnie mówiąc, nie należała do pięknych. Trzeba przyznać, że nowa odsłona, choć zachowała nietypowy kształt nadwozia, to prezentuje się zdecydowanie lepiej. Stało się tak między innymi dzięki większemu rozstawowi osi i wynikającym z tego innym proporcjom.

Na początek w ofercie znajdą się trzy wersje silnikowe – benzynowe 2,9 l V6 (440 KM) i 4,0 l V8 (550 KM) oraz wysokoprężna 4,0 V8 (422 KM). Odmiana 4S Diesel osiąga prędkość maksymalną 285 km/h, co czyni ją najszybszym produkcyjnym samochodem z silnikiem wysokoprężnym. Jeszcze większą uwagę przykuwają osiągi odmiany Turbo (teraz wyróżnionej tylko nazwą, gdyż słabszy model 4S też posiada podwójne doładowanie).

Najmocniejsza wersja nowej Panamery z opcjonalnym pakietem Sport Chrono osiąga 100 km/h w zaledwie 3,6 s, a jej prędkość maksymalna to 289 km/h. Do tego ustanowiła ona nowy rekord dla czterodrzwiowej limuzyny na Nurburgringu. Porsche pokonało pętlę tego toru w czasie 7,38 – o całe 14 sekund szybciej od poprzednika, ale tylko o jedną sekundę lepiej od Alfy Romeo Giulii QV.

14 / 16Najszybsza limuzyna na świecie

Obraz
© zdjęcie producenta

Słysząc, że Porsche pracuje nad nową Panamerą, mogliśmy być spokojni o osiągi tego auta – w końcu inżynierowie niemieckiej marki nieraz udowadniali, że znają się na rzeczy. Nieco inaczej było z wyglądem. Sami szefowie Porsche stwierdzili, że pierwsza generacja ich limuzyny, delikatnie mówiąc, nie należała do pięknych. Trzeba przyznać, że nowa odsłona, choć zachowała nietypowy kształt nadwozia, to prezentuje się zdecydowanie lepiej. Stało się tak między innymi dzięki większemu rozstawowi osi i wynikającym z tego innym proporcjom.

Na początek w ofercie znajdą się trzy wersje silnikowe – benzynowe 2,9 l V6 (440 KM) i 4,0 l V8 (550 KM) oraz wysokoprężna 4,0 V8 (422 KM). Odmiana 4S Diesel osiąga prędkość maksymalną 285 km/h, co czyni ją najszybszym produkcyjnym samochodem z silnikiem wysokoprężnym. Jeszcze większą uwagę przykuwają osiągi odmiany Turbo (teraz wyróżnionej tylko nazwą, gdyż słabszy model 4S też posiada podwójne doładowanie).

Najmocniejsza wersja nowej Panamery z opcjonalnym pakietem Sport Chrono osiąga 100 km/h w zaledwie 3,6 s, a jej prędkość maksymalna to 289 km/h. Do tego ustanowiła ona nowy rekord dla czterodrzwiowej limuzyny na Nurburgringu. Porsche pokonało pętlę tego toru w czasie 7,38 – o całe 14 sekund szybciej od poprzednika, ale tylko o jedną sekundę lepiej od Alfy Romeo Giulii QV.

15 / 16Najszybsza limuzyna na świecie

Obraz
© zdjęcie producenta

Słysząc, że Porsche pracuje nad nową Panamerą, mogliśmy być spokojni o osiągi tego auta – w końcu inżynierowie niemieckiej marki nieraz udowadniali, że znają się na rzeczy. Nieco inaczej było z wyglądem. Sami szefowie Porsche stwierdzili, że pierwsza generacja ich limuzyny, delikatnie mówiąc, nie należała do pięknych. Trzeba przyznać, że nowa odsłona, choć zachowała nietypowy kształt nadwozia, to prezentuje się zdecydowanie lepiej. Stało się tak między innymi dzięki większemu rozstawowi osi i wynikającym z tego innym proporcjom.

Na początek w ofercie znajdą się trzy wersje silnikowe – benzynowe 2,9 l V6 (440 KM) i 4,0 l V8 (550 KM) oraz wysokoprężna 4,0 V8 (422 KM). Odmiana 4S Diesel osiąga prędkość maksymalną 285 km/h, co czyni ją najszybszym produkcyjnym samochodem z silnikiem wysokoprężnym. Jeszcze większą uwagę przykuwają osiągi odmiany Turbo (teraz wyróżnionej tylko nazwą, gdyż słabszy model 4S też posiada podwójne doładowanie).

Najmocniejsza wersja nowej Panamery z opcjonalnym pakietem Sport Chrono osiąga 100 km/h w zaledwie 3,6 s, a jej prędkość maksymalna to 289 km/h. Do tego ustanowiła ona nowy rekord dla czterodrzwiowej limuzyny na Nurburgringu. Porsche pokonało pętlę tego toru w czasie 7,38 – o całe 14 sekund szybciej od poprzednika, ale tylko o jedną sekundę lepiej od Alfy Romeo Giulii QV.

16 / 16Najszybsza limuzyna na świecie

Obraz
© zdjęcie producenta

Słysząc, że Porsche pracuje nad nową Panamerą, mogliśmy być spokojni o osiągi tego auta – w końcu inżynierowie niemieckiej marki nieraz udowadniali, że znają się na rzeczy. Nieco inaczej było z wyglądem. Sami szefowie Porsche stwierdzili, że pierwsza generacja ich limuzyny, delikatnie mówiąc, nie należała do pięknych. Trzeba przyznać, że nowa odsłona, choć zachowała nietypowy kształt nadwozia, to prezentuje się zdecydowanie lepiej. Stało się tak między innymi dzięki większemu rozstawowi osi i wynikającym z tego innym proporcjom.

Na początek w ofercie znajdą się trzy wersje silnikowe – benzynowe 2,9 l V6 (440 KM) i 4,0 l V8 (550 KM) oraz wysokoprężna 4,0 V8 (422 KM). Odmiana 4S Diesel osiąga prędkość maksymalną 285 km/h, co czyni ją najszybszym produkcyjnym samochodem z silnikiem wysokoprężnym. Jeszcze większą uwagę przykuwają osiągi odmiany Turbo (teraz wyróżnionej tylko nazwą, gdyż słabszy model 4S też posiada podwójne doładowanie).

Najmocniejsza wersja nowej Panamery z opcjonalnym pakietem Sport Chrono osiąga 100 km/h w zaledwie 3,6 s, a jej prędkość maksymalna to 289 km/h. Do tego ustanowiła ona nowy rekord dla czterodrzwiowej limuzyny na Nurburgringu. Porsche pokonało pętlę tego toru w czasie 7,38 – o całe 14 sekund szybciej od poprzednika, ale tylko o jedną sekundę lepiej od Alfy Romeo Giulii QV.

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro