Porsche Panamera
Najszybsza limuzyna na świecie
Słysząc, że Porsche pracuje nad nową Panamerą, mogliśmy być spokojni o osiągi tego auta.
Słysząc, że Porsche pracuje nad nową Panamerą, mogliśmy być spokojni o osiągi tego auta – w końcu inżynierowie niemieckiej marki nieraz udowadniali, że znają się na rzeczy. Nieco inaczej było z wyglądem. Sami szefowie Porsche stwierdzili, że pierwsza generacja ich limuzyny, delikatnie mówiąc, nie należała do pięknych. Trzeba przyznać, że nowa odsłona, choć zachowała nietypowy kształt nadwozia, to prezentuje się zdecydowanie lepiej. Stało się tak między innymi dzięki większemu rozstawowi osi i wynikającym z tego innym proporcjom.
Na początek w ofercie znajdą się trzy wersje silnikowe – benzynowe 2,9 l V6 (440 KM) i 4,0 l V8 (550 KM) oraz wysokoprężna 4,0 V8 (422 KM). Odmiana 4S Diesel osiąga prędkość maksymalną 285 km/h, co czyni ją najszybszym produkcyjnym samochodem z silnikiem wysokoprężnym. Jeszcze większą uwagę przykuwają osiągi odmiany Turbo (teraz wyróżnionej tylko nazwą, gdyż słabszy model 4S też posiada podwójne doładowanie).
Najmocniejsza wersja nowej Panamery z opcjonalnym pakietem Sport Chrono osiąga 100 km/h w zaledwie 3,6 s, a jej prędkość maksymalna to 289 km/h. Do tego ustanowiła ona nowy rekord dla czterodrzwiowej limuzyny na Nurburgringu. Porsche pokonało pętlę tego toru w czasie 7,38 – o całe 14 sekund szybciej od poprzednika, ale tylko o jedną sekundę lepiej od Alfy Romeo Giulii QV.