Porsche 911 Targa: powrót do tradycji
Porsche 911 w nadwoziu typu targa zniknęło z oferty wiele lat temu. Teraz czas na wielki powrót. Podczas Salonu Samochodowego w Detroit zaprezentowano model Targa generacji 991. Jak przystało na Porsche, również w tym przypadku klasyka łączy się z nowoczesnością.
Styliści zadbali o to, żeby 911 Targa nawiązywała do klasycznych modeli. Pałąk za głowami kierowcy i pasażera w srebrnym kolorze nie pozostawia wątpliwości z jaką wersją mamy do czynienia i przypomina rozwiązanie sprzed lat. Nie zabrakło też nowoczesnej technologii. Dach jest składany elektrycznie za pomocą skomplikowanego mechanizmu, który chowa go pod tylną szybą. Sam proces otwierania dachu wygląda imponująco i nietypowo.
Nowa odmiana Porsche 911 dostępna będzie w dwóch wersjach silnikowych. Podstawowa Targa 4 otrzymała silnik typu bokser o pojemności 3,4 l, który produkuje 350 KM. Dwusprzęgłowa skrzynia i pakiet Sport Chrono pozwalają na osiągnięcie 100 km/h w 4,8 s i rozpędzenie się do 282 km/h. Mocniejsza Targa 4S to już 3,8 l, 400 KM, „setka” w 4,4 s i 296 km/h. Cyfra „4” w oznaczeniach modeli oznacza, że Targa dostępna będzie jedynie z napędem na cztery koła.
Porsche po raz kolejny udowadnia, że ponadczasowa linia modelu 911 pozwala na wykorzystanie klasycznych przepisów. Targa to propozycja dla tych, którzy poszukują czegoś pomiędzy coupe i kabrioletem, a przede wszystkim chcą się wyróżniać. Elektryczny dach oznacza też, że nowa Targa jest dużo bardziej praktyczna od modeli sprzed lat. Modele Targa trafią do pierwszych klientów w maju 2014 roku i będą minimalnie tańsze od kabrioletów z takim samym napędem.
sj, moto.wp.pl