Chłodzenie cieczą zamiast powietrzem - 1997 r.
966, które zjeżdżało z linii produkcyjnej w latach 1997 - 2005 było punktem zwrotnym w historii 911. Auto było zupełnie nowym pojazdem, jednak zachowało przy tym klasyczny wygląd swoich poprzedników. Zastosowano w nim chłodzone cieczą silniki typu boxer, osiągające moc 296 KM. Obniżeniu do 0,30 uległ współczynnik oporu. Linia 996 była wynikiem dzielenia pewnych cech z popularnym modelem Porsche Boxter - najbardziej widoczną cechą zewnętrzną były reflektory ze zintegrowanymi migaczami. We wnętrzu kierowcy spotkali się z zupełnie nowym kokpitem. Wraz z 996 Porsche rozpoczęło bezprecedensową ofensywę produktową przy pomocy całej serii nowych wersji. W 1999 roku, 911 GT3 stało się jedną z perełek tej generacji, podtrzymując tradycję Carrera RS. 911 GT2, pierwszy samochód wyposażony w ceramiczne hamulce w standardzie, został wprowadzony do sprzedaży jako pojazd do sportów ekstremalnych od jesieni 2000 roku.