Citroen Xsara
Poszukując kompaktowego auta przyjmujemy różne kryteria, jedni kierują się stereotypami i sięgają po niemieckie cztery kółka, dla kolejnych wyznacznikiem jest wiek i stan techniczny. Właśnie dla tej drugiej grupy gratką może być Citroen Xsara II, a właściwie model po głębokim liftingu polegającym na przemodelowaniu przedniego pasa oraz kosmetyce wnętrza. Francuski kompakt w poliftingowym wariancie występował od 2001 roku jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi. Niezależnie od tego, którą wersję wybierzemy, wewnątrz bez trudu zasiądą cztery osoby. Zmieści się także ich ekwipunek – bagażnik o pojemności 408-517 l. Do jakości wykonania wnętrza jak i karoserii nie można mieć zastrzeżeń, nawet po jedenastu latach wygląda świeżo.
Pod maską Xsary instalowany był ogrom silników. Podstawowy 1.4 75 KM zadowoli wyłącznie flegmatycznych kierowców. Optymalnym wyborem będzie szesnastozaworowy 1.6 oddający właścicielowi do dyspozycji 109 KM. Jednostka sprawdzi się zarówno w mieście jak i poza nim. Silnik 2.0 16V wytwarza 132/136 KM zapewniając doskonałe osiągi kompaktowej Xsarze. Wysokoprężną ofertę stanowiły dwie wersje silnika 2.0 HDI 90 i 109 KM. Niskie zużycie paliwa i trwałość dorównujące niemieckiemu TDI czynią zeń rozsądną propozycję dla oszczędnych.