Toyota Yaris
Wartą zainteresowania pozycją jest pierwsza odsłona Toyoty Yaris - ulubieniec kobiet i szkół nauki jazdy. Obecna na rynku od 1998 roku mała Toyota wyróżnia się głównie centralnie umieszczonymi zegarami. Kształt karoserii prezentuje iście japońskie podejście - bez wyrazu. Wnętrze poza wspomnianymi zegarami niczym się nie wyróżnia. Wzorem większych japońskich samochodów twarde tworzywa zdobią cały kokpit. Przestronność Yarisa od razu zdradza kraj pochodzenia. Cztery osoby zmieszczą się, owszem, ale w Japonii. W nadwiślańskich realiach dwie osoby otrzymują dodatkową przestrzeń bagażową (standardowo bagażnik mieści 205 l).
Najpopularniejszym źródłem mocy Yarisa pierwszej generacji był litrowy silniczek o mocy 68 KM. Montowany jest do dzisiaj w najmniejszych modelach Toyoty oraz w Peugeocie 107 i Citroenie C1. Kolejny w hierarchii był 86-konny 1.3 16V. Prawdziwy biały kruk to wersja z silnikiem 1.5 16V o mocy 106 KM. Na oszczędnych kierowców czeka diesel D4-D 1.4 75 KM.
Atutem samochodu jest jego solidność. Yaris pierwszej generacji od lat przoduje w europejskich rankingach bezawaryjności i jest to chyba wystarczająca rekomendacja tego modelu.