Polski Fiat 508 III Junak

Mierzący 3515 mm długości samochód produkowany był w Polsce od 1932 roku i był najpopularniejszym samochodem II Rzeczpospolitej

Obraz
Źródło zdjęć: © PAP/Marcin Bielecki

/ 10Zmotoryzował II RP

Obraz
© PAP/Marcin Bielecki

Polski Fiat kojarzy się przede wszystkim z takimi modelami jak 125p i poczciwy "Maluch", jednak historia włoskich samochodów produkowanych na licencji w Polsce sięga dużo dalej. Już w okresie międzywojennym powstawały takie modele jak Fiat 508 III Junak. Był to mały miejski samochód i daleki protoplasta modelu 126p.

Mierzący 3515 mm długości samochód produkowany był w Polsce od 1932 roku i był najpopularniejszym samochodem II Rzeczpospolitej. Wersja III została zmodyfikowana tak, aby jak najlepiej sprawowała się na Polskich drogach. Odmiana ta powstawała od 1935 roku. Za napęd odpowiadał 4-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 995 cm3 i mocy 24 KM. Moment obrotowy przenoszony był na tylną oś za pośrednictwem 4-biegowej przekładni. Przy zużyciu paliwa na poziomie 7-8 l/100 km i prędkości maksymalnej 90 km/h, popularny Fiat nie miał się czego wstydzić i był bardzo konkurencyjnym modelem w swoim czasie.

/ 10Zmotoryzował II RP

Obraz
© PAP/Marcin Bielecki

Polski Fiat kojarzy się przede wszystkim z takimi modelami jak 125p i poczciwy "Maluch", jednak historia włoskich samochodów produkowanych na licencji w Polsce sięga dużo dalej. Już w okresie międzywojennym powstawały takie modele jak Fiat 508 III Junak. Był to mały miejski samochód i daleki protoplasta modelu 126p.

Mierzący 3515 mm długości samochód produkowany był w Polsce od 1932 roku i był najpopularniejszym samochodem II Rzeczpospolitej. Wersja III została zmodyfikowana tak, aby jak najlepiej sprawowała się na Polskich drogach. Odmiana ta powstawała od 1935 roku. Za napęd odpowiadał 4-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 995 cm3 i mocy 24 KM. Moment obrotowy przenoszony był na tylną oś za pośrednictwem 4-biegowej przekładni. Przy zużyciu paliwa na poziomie 7-8 l/100 km i prędkości maksymalnej 90 km/h, popularny Fiat nie miał się czego wstydzić i był bardzo konkurencyjnym modelem w swoim czasie.

/ 10Zmotoryzował II RP

Obraz
© PAP/Marcin Bielecki

Polski Fiat kojarzy się przede wszystkim z takimi modelami jak 125p i poczciwy "Maluch", jednak historia włoskich samochodów produkowanych na licencji w Polsce sięga dużo dalej. Już w okresie międzywojennym powstawały takie modele jak Fiat 508 III Junak. Był to mały miejski samochód i daleki protoplasta modelu 126p.

Mierzący 3515 mm długości samochód produkowany był w Polsce od 1932 roku i był najpopularniejszym samochodem II Rzeczpospolitej. Wersja III została zmodyfikowana tak, aby jak najlepiej sprawowała się na Polskich drogach. Odmiana ta powstawała od 1935 roku. Za napęd odpowiadał 4-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 995 cm3 i mocy 24 KM. Moment obrotowy przenoszony był na tylną oś za pośrednictwem 4-biegowej przekładni. Przy zużyciu paliwa na poziomie 7-8 l/100 km i prędkości maksymalnej 90 km/h, popularny Fiat nie miał się czego wstydzić i był bardzo konkurencyjnym modelem w swoim czasie.

/ 10Zmotoryzował II RP

Obraz
© PAP/Marcin Bielecki

Polski Fiat kojarzy się przede wszystkim z takimi modelami jak 125p i poczciwy "Maluch", jednak historia włoskich samochodów produkowanych na licencji w Polsce sięga dużo dalej. Już w okresie międzywojennym powstawały takie modele jak Fiat 508 III Junak. Był to mały miejski samochód i daleki protoplasta modelu 126p.

Mierzący 3515 mm długości samochód produkowany był w Polsce od 1932 roku i był najpopularniejszym samochodem II Rzeczpospolitej. Wersja III została zmodyfikowana tak, aby jak najlepiej sprawowała się na Polskich drogach. Odmiana ta powstawała od 1935 roku. Za napęd odpowiadał 4-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 995 cm3 i mocy 24 KM. Moment obrotowy przenoszony był na tylną oś za pośrednictwem 4-biegowej przekładni. Przy zużyciu paliwa na poziomie 7-8 l/100 km i prędkości maksymalnej 90 km/h, popularny Fiat nie miał się czego wstydzić i był bardzo konkurencyjnym modelem w swoim czasie.

/ 10Zmotoryzował II RP

Obraz
© PAP/Marcin Bielecki

Polski Fiat kojarzy się przede wszystkim z takimi modelami jak 125p i poczciwy "Maluch", jednak historia włoskich samochodów produkowanych na licencji w Polsce sięga dużo dalej. Już w okresie międzywojennym powstawały takie modele jak Fiat 508 III Junak. Był to mały miejski samochód i daleki protoplasta modelu 126p.

Mierzący 3515 mm długości samochód produkowany był w Polsce od 1932 roku i był najpopularniejszym samochodem II Rzeczpospolitej. Wersja III została zmodyfikowana tak, aby jak najlepiej sprawowała się na Polskich drogach. Odmiana ta powstawała od 1935 roku. Za napęd odpowiadał 4-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 995 cm3 i mocy 24 KM. Moment obrotowy przenoszony był na tylną oś za pośrednictwem 4-biegowej przekładni. Przy zużyciu paliwa na poziomie 7-8 l/100 km i prędkości maksymalnej 90 km/h, popularny Fiat nie miał się czego wstydzić i był bardzo konkurencyjnym modelem w swoim czasie.

/ 10Zmotoryzował II RP

Obraz
© PAP/Marcin Bielecki

Polski Fiat kojarzy się przede wszystkim z takimi modelami jak 125p i poczciwy "Maluch", jednak historia włoskich samochodów produkowanych na licencji w Polsce sięga dużo dalej. Już w okresie międzywojennym powstawały takie modele jak Fiat 508 III Junak. Był to mały miejski samochód i daleki protoplasta modelu 126p.

Mierzący 3515 mm długości samochód produkowany był w Polsce od 1932 roku i był najpopularniejszym samochodem II Rzeczpospolitej. Wersja III została zmodyfikowana tak, aby jak najlepiej sprawowała się na Polskich drogach. Odmiana ta powstawała od 1935 roku. Za napęd odpowiadał 4-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 995 cm3 i mocy 24 KM. Moment obrotowy przenoszony był na tylną oś za pośrednictwem 4-biegowej przekładni. Przy zużyciu paliwa na poziomie 7-8 l/100 km i prędkości maksymalnej 90 km/h, popularny Fiat nie miał się czego wstydzić i był bardzo konkurencyjnym modelem w swoim czasie.

/ 10Zmotoryzował II RP

Obraz
© PAP/Marcin Bielecki

Polski Fiat kojarzy się przede wszystkim z takimi modelami jak 125p i poczciwy "Maluch", jednak historia włoskich samochodów produkowanych na licencji w Polsce sięga dużo dalej. Już w okresie międzywojennym powstawały takie modele jak Fiat 508 III Junak. Był to mały miejski samochód i daleki protoplasta modelu 126p.

Mierzący 3515 mm długości samochód produkowany był w Polsce od 1932 roku i był najpopularniejszym samochodem II Rzeczpospolitej. Wersja III została zmodyfikowana tak, aby jak najlepiej sprawowała się na Polskich drogach. Odmiana ta powstawała od 1935 roku. Za napęd odpowiadał 4-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 995 cm3 i mocy 24 KM. Moment obrotowy przenoszony był na tylną oś za pośrednictwem 4-biegowej przekładni. Przy zużyciu paliwa na poziomie 7-8 l/100 km i prędkości maksymalnej 90 km/h, popularny Fiat nie miał się czego wstydzić i był bardzo konkurencyjnym modelem w swoim czasie.

/ 10Zmotoryzował II RP

Obraz
© PAP/Marcin Bielecki

Polski Fiat kojarzy się przede wszystkim z takimi modelami jak 125p i poczciwy "Maluch", jednak historia włoskich samochodów produkowanych na licencji w Polsce sięga dużo dalej. Już w okresie międzywojennym powstawały takie modele jak Fiat 508 III Junak. Był to mały miejski samochód i daleki protoplasta modelu 126p.

Mierzący 3515 mm długości samochód produkowany był w Polsce od 1932 roku i był najpopularniejszym samochodem II Rzeczpospolitej. Wersja III została zmodyfikowana tak, aby jak najlepiej sprawowała się na Polskich drogach. Odmiana ta powstawała od 1935 roku. Za napęd odpowiadał 4-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 995 cm3 i mocy 24 KM. Moment obrotowy przenoszony był na tylną oś za pośrednictwem 4-biegowej przekładni. Przy zużyciu paliwa na poziomie 7-8 l/100 km i prędkości maksymalnej 90 km/h, popularny Fiat nie miał się czego wstydzić i był bardzo konkurencyjnym modelem w swoim czasie.

/ 10Zmotoryzował II RP

Obraz
© PAP/Marcin Bielecki

Polski Fiat kojarzy się przede wszystkim z takimi modelami jak 125p i poczciwy "Maluch", jednak historia włoskich samochodów produkowanych na licencji w Polsce sięga dużo dalej. Już w okresie międzywojennym powstawały takie modele jak Fiat 508 III Junak. Był to mały miejski samochód i daleki protoplasta modelu 126p.

Mierzący 3515 mm długości samochód produkowany był w Polsce od 1932 roku i był najpopularniejszym samochodem II Rzeczpospolitej. Wersja III została zmodyfikowana tak, aby jak najlepiej sprawowała się na Polskich drogach. Odmiana ta powstawała od 1935 roku. Za napęd odpowiadał 4-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 995 cm3 i mocy 24 KM. Moment obrotowy przenoszony był na tylną oś za pośrednictwem 4-biegowej przekładni. Przy zużyciu paliwa na poziomie 7-8 l/100 km i prędkości maksymalnej 90 km/h, popularny Fiat nie miał się czego wstydzić i był bardzo konkurencyjnym modelem w swoim czasie.

10 / 10Zmotoryzował II RP

Obraz
© PAP/Marcin Bielecki

Polski Fiat kojarzy się przede wszystkim z takimi modelami jak 125p i poczciwy "Maluch", jednak historia włoskich samochodów produkowanych na licencji w Polsce sięga dużo dalej. Już w okresie międzywojennym powstawały takie modele jak Fiat 508 III Junak. Był to mały miejski samochód i daleki protoplasta modelu 126p.

Mierzący 3515 mm długości samochód produkowany był w Polsce od 1932 roku i był najpopularniejszym samochodem II Rzeczpospolitej. Wersja III została zmodyfikowana tak, aby jak najlepiej sprawowała się na Polskich drogach. Odmiana ta powstawała od 1935 roku. Za napęd odpowiadał 4-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 995 cm3 i mocy 24 KM. Moment obrotowy przenoszony był na tylną oś za pośrednictwem 4-biegowej przekładni. Przy zużyciu paliwa na poziomie 7-8 l/100 km i prędkości maksymalnej 90 km/h, popularny Fiat nie miał się czego wstydzić i był bardzo konkurencyjnym modelem w swoim czasie.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025