Ralf-Stetysz
W latach międzywojennych powstał też samochód prywatnej firmy Ralf-Stetysz (skrót od Rolniczo-Automobilowo-Lotnicza Fabryka Stefana Tyszkiewicza). Jego historia rozpoczęła się we Francji, gdzie polski hrabia Stefan Tyszkiewicz w 1924 r. zaczął prace nad swoim pojazdem. Gotowy samochód miał premierę podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 1926 r.
Początkowe egzemplarze powstały we Francji, ale w 1927 r. produkcję przeniesiono do Warszawy. Samochód był oferowany w dwóch wersjach silnikowych – 6-cylidrowej o mocy 42 KM i 4-cylindrowej oferującej 22 KM. Obie jednostki napędowe były konstrukcji firmy Continental. Sam samochód był reklamowany jako stworzony dla polskich kierowców. Oznaczało to prostą konstrukcję i przystosowanie do jazdy po drogach kiepskiej jakości. Samochód posiadał hamulce na wszystkich kołach (co w tym czasie nadal nie było standardem), wysokie zawieszenie i możliwość blokady dyferencjału na śliskiej nawierzchni.
Niestety w fabryce, gdzie powstawały samochody Ralf-Stetysz, w lutym 1929 r. wybuchł pożar, który pochłonął zarówno zakład produkcyjny, jak i sporą liczbę gotowych aut. Fabryki już nie odbudowano i produkcja zakończyła się na około 200 egzemplarzach. Sam Tyszkiewicz przerzucił się na import Fiatów i Mercedesów.