IV generacja (E70) 1979-1983
W marcu 1979 roku na rynku ukazała się czwarta generacja Corolli.
Auto początkowo napędzane było nowym, benzynowym silnikiem 3A-U. Niestety w pierwszych jego wersjach dochodziło do częstego pękania głowic. Jednostkę szybko zmodyfikowano, uzyskując pożądaną niezawodność. Pod koniec życia modelu, w 1982 roku, Toyota zaoferowała w Corolli silnik wysokoprężny o pojemności 1,8 litra. Model czwartej generacji był ostatnim, który używał silnika K, przygotowanego specjalnie dla tego modelu w 1966 roku. Ostatnie wersje miały pojemność zwiększoną do 1,2 litra oraz zmienione zasilanie i stopień sprężania.
Od samego początku ta Corolla oferowana była w sześciu wersjach nadwozia, jako 2- i 4-drzwiowy sedan, hardtop, coupe, liftback i van. W maju 1982 roku ofertę wzbogaciło kombi. W gamie modelowej cały czas znajdowała się usportowiona wersja napędzana silnikiem 2T-GEU, którą nazwano Levin.
W zaledwie trzy lata - w okresie od 1979 do 1982 roku - Corolla stała się najpopularniejszym samochodem na świecie, wyprzedzając Golfa. W styczniu 1983 roku Corolle wysyłane były do odbiorców w 116 państwach, zaś całkowita liczba wyeksportowanych egzemplarzy sięgnęła 4,73 mln. W marcu tego samego roku łączna produkcja Corolli przekroczyła 10 mln sztuk.