III generacja (E30, E40, E50, E60) 1974-1979
*Dzięki przygotowaniu oszczędnych i ekologicznych silników dla Corolli, Toyota mogła z konkurować na światowych rynkach. *
Już w 1974 roku roczna produkcja modelu okazała się większa niż VW Garbusa i japoński model zajął pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych aut osobowych. Eksport Corolli przekraczał każdego roku 300 tys. aut. W 1975 roku Toyota sprzedała w USA 258 tys. aut i wyprzedziła Volkswagena, jako najpopularniejsza importowana marka.
Trzecia generacja po raz pierwszy otrzymała nadwozia badane w tunelu aerodynamicznym. W ofercie pojawiło się dodatkowe nadwozie z hardtopem, niespotykane wcześniej w tym modelu. Jako pierwsza Toyota otrzymała samoblokujące się pasy ze zwijaczami oraz bezpieczną kolumnę kierownicy. Z przodu i z tyłu auto wyposażono w strefy kontrolowanego zgniotu. Wzmocnienia karoserii zwiększyły masę auta o 40 kg, ale dzięki nim spełniało ono wszystkie normy. Auto sprzedawało się lepiej, niż zakładały plany. Łącznie z fabryk wyjechało 3 755 029 Corolli trzeciej generacji.