Pocztówka z Genewy

None

Obraz

/ 12Nissan Cube

Obraz

Nietuzinkowe auto już wkrótce pojawi się na naszych ulicach. W Japonii jest znane już od 1998 roku. Do dzisiaj na jego zakup zdecydowało się ponad milion osób. Sprzedaż nowego Cube w Japonii rozpocznie się 26 listopada. W Ameryce Północnej auto będzie dostępne już wiosną, a klienci z Europy i innych globalnych rynków będą mogli kupić je od jesieni tego roku. Wszystko wskazuje na to, że ten samochód zagości również i na naszym rynku. Na razie znane są jedynie ceny na rynku japońskim. Podstawowa wersja z napędem na jedną oś to wydatek około 45 tys. złotych.

/ 12Pagani Zonda R

Obraz

Pośród wielu supersamochodów to włoskie cacuszko świeciło najjaśniej. Już na pierwszy rzut oka widać, że wyścigowa Zonda R dzieli ze swoją cywilną siostrą, modelem F jedynie 10 proc. wspólnych elementów. Oznacza to tyle, że auto zostało zaprojektowane właściwie od podstaw. Pod maską znalazł się silnik V12 od AMG. Dzięki zamontowanym pod kątem 60 stopni tłokom, silnik produkuje zastraszające 750 KM i 710 Nm momentu obrotowego.

/ 12Bentley Continental Supersports

Obraz

Najmocniejszy model firmy Bentley to uosobienie cech najlepszych samochodów sportowych. 6-litrowy silnik W12 twin-turbo produkuje 630 KM i niesamowite 800 Nm już przy zaledwie 1 700 obr./min. Sprint do setki trwa 3,9 sekundy. Spalanie? Średnia wartość utrzymuje się na wyjątkowo niskim, jak na Bentley'a poziomie 16,3 l/100 km.

/ 12Volkswagen Polo

Obraz

Kolejna, piąta już generacja, popularnego auta z Niemiec pokazana została na genewskim salonie. Pod maską pojawi się kilka zupełnie nowych jednostek napędowych. Do gamy silników benzynowych dołączył motor 1.2 TSI, osiągający moc 105 KM. Wszystkie silniki diesla otrzymały bezpośredni wtrysk paliwa.

/ 12Audi TT RS

Obraz

Wśród wielu nowości, na stoisku Audi, znalazło się miejsce dla najmocniejszej wersji modelu TT. Audi TT RS, które latem dotrze do klientów, posiada jednostkę napędową o pojemności 2,5 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny, która rozwija moc 340 KM i osiąga moment obrotowy 450 Nm. Ten 5-cylindrowy silnik gwarantuje zapierające dech w piersiach osiągi. Połączenie stałego napędu na cztery koła quattro i wyczynowego zawieszenia czyni z TT, zarówno w wersji coupé, jak i roadster, samochód sportowy należący bez wątpienia do prawdziwej ekstraklasy.

/ 12Ferrari 599 GTB HGTE

Obraz

Dzięki tajemniczo nazwanemu pakietowi: "HGTE", Ferrari Fiorano staje się autem o wyglądzie i możliwościach samochodu wyścigowego. W celu poprawienia możliwości sterownia włoskim autem, modyfikacjom poddano zawieszenie, w którym zastosowano nowe sprężyny i stabilizatory. W jednostce napędowej nie poczyniono żadnych zmian, a to oznacza V12 o pojemności 6 litrów, potrafiące wykrzesać z siebie moc 620 KM i moment obrotowy 608 Nm. To w zupełności wystarcza, by ujrzeć na liczniku pierwsze 100 km/h po 3,7 sekundy i rozpędzić auto do 330 km/h.

/ 12Hyundai HED-6

Obraz

Koncepcyjny pojazd koreańskiej marki został zaprojektowany w Europejskim Centrum Stylistycznym w Rüsselsheim w Niemczech. HED-6 jest wyposażony w światła do jazdy dziennej LED oraz turbodoładowany silnik 1.6 GDi o mocy 175 KM. Tylna szyba o charakterystycznym, trójwymiarowym kształcie, została wykonana z tworzywa sztucznego o nazwie Lexan.

/ 12Cadillac BLS

Obraz

Na genewskiej wystawie nie zabrakło również amerykańskich producentów samochodów. Jednak ich stoiska znajdowały się na uboczu hal targowych, gdzie nie docierali zwiedzający.

/ 12Tata Nano Europa

Obraz

Europejska odmiana najtańszego pojazdu na świecie ma już niewiele wspólnego z dalekowschodnim autem. Wewnątrz skóra, klimatyzacja, poduszka powietrzna dla kierowcy. Na zewnątrz aluminiowe felgi, soczewkowe reflektory z przodu oraz lampy diodowe z tyłu. Nie tylko wykończenie samochodu jest europejskie. Hindusi dostosowali również do realiów naszej części świata cenę auta. Nano Europa ma kosztować około 5 tys. euro.

10 / 12Gumpert - Apollo Speed

Obraz

Jak sama nazwa wskazuje, głównym zadaniem samochodu, który powstał za naszą zachodnią granicą jest osiąganie niesamowitych prędkości. Jak podaje producent pojazd jest w stanie, bez kłopotu, rozpędzić się do prawie 400 km/h.

11 / 12Gugiaro - Frazer Nash

Obraz

Legendarne, włoskie biuro projektowe zaprezentowało niesamowite auto, które jest pokłonem i swego rodzaju hołdem da brytyjskiej motoryzacji. Auto swoją nazwę zawdzięcza angielskiemu inżynierowi i projektantowi, o wdzięcznie brzmiącym nazwisku Archibald Frazer-Nash. Jego firma od wczesnych lat 20. zajmowała się konstruowaniem aut sportowych.

12 / 12Brilance BS2

Obraz

Podobnie jak stoisko amerykańskich firm, Chińczycy ustawili się z boku hal wystawowych. Podobne było równiez zainteresowanie zwiedzających - nikłe.

Wybrane dla Ciebie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka!
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka!
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie