Peugeot wybiera się w teren
Peugeot 3008
Moda na SUV-y rozwija się w błyskawicznym tempie. Duże, małe i te średnich gabarytów opanowały statystyki sprzedaży. Nie ma się zatem co dziwić, że francuski producent przygotował aż dwa samochody tej klasy i zamierza nimi ostro walczyć o klientów. 5008 i 3008 mają być zdobywcami miejskich bezdroży.
Moda na SUV-y rozwija się w błyskawicznym tempie.
Duże, małe i te średnich gabarytów opanowały statystyki sprzedaży. Nie ma się zatem co dziwić, że francuski producent przygotował aż dwa samochody tej klasy i zamierza nimi ostro walczyć o klientów. 5008 i 3008 mają być zdobywcami miejskich bezdroży.
Nowy 5008 jest dłuższy od poprzednika o ponad 16 cm i o 11 cm szerszy. Pod maską mogą się znaleźć: trzycylindrowy silnik 1.2 o mocy 130 KM, 1.6 THP o mocy 100 KM i 120 KM, wysokoprężne 1.6 BlueHDi o mocy 100 KM i 120 KM oraz 2.0 BlueHDi o mocy 150 KM lub 180 KM. Skrzynie to pięcio- lub sześciostopnoiowe urządzenia manualne, lub sześcioprzełożeniowy automat.
W przypadku 3008 wydłużono go o 8 cm i powiększono rozstaw osi powiększono o ponad 6 cm, do 267,5 cm. Bagażnik ma teraz 520 litrów pojemności. Co dosyć istotne, 3008 po swym przeobrażeniu w crossovera schudł o ponad 100 kg.
Podstawowym silnikiem jest 1.2 Pure Tech 130 KM mocy, a uzupełniają go 165-konny THP o pojemności 1,6 litra i dieslowskie BlueHDi 1,6 oraz 2,0 o mocy od 100 do 180 KM.
Najnowszy Peugeot 3008 prezentowany jest podczas trwających właśnie targów motoryzacyjnych Salon Samochodowy w Paryżu.