Koniec żartów. Francuzi wzięli się wreszcie do roboty. Kończą z rozmienianiem się na drobne i kończą z produkcją modeli 407 i 607. Zamiast nich powstał 508. Zgodnie z obietnicami nie będzie miał kłopotu z silna konkurencją.
Najpierw pojawił się SR1, razem z nim na genewskim salonie samochodowym Francuzi pokazali samochód koncepcyjny 5 by Peugeot. Oba auta były zapowiedzią całkiem nowego podejścia do projektowania samochodów. Oba były tak inne od poprzednich modeli z lwem na masce, że zachwytom nie było końca. Okazuje się, że stylistyczne przechwałki Francuzów nie spełzły na niczym. Nowy model 508, w przeciwieństwie do wielu konstrukcji konkurencji, wygląda identycznie jak model koncepcyjny.
Cała linia nadwozia jest dokładnym odwzorowaniem tego, co mogliśmy zobaczyć w Genewie. Na bardziej praktyczne wymieniono jedynie lusterka oraz przednie lampy. Pozostałe detale, łącznie z przetłoczniami na masce oraz bokach auta pozostały bez zmian. Najbardziej jednak cieszy odejście od atrapy chłodnicy, która do tej pory przypominała paszczę wieloryba. Miłe jest również, że projektanci zostawili maskę z przetłoczniami, która przykrywała silnik konceptu 5 by Peugeot.
Znacznie lepiej jest również z tyłu. Projektantom nie tylko udało się zachować styl modelu koncepcyjnego a nawet nieco go poprawić. Dzięki masywnemu zderzakowi oraz sporym końcówkom wydechu wbudowanym w namiastkę dyfuzora, 508 wygląda bardzo masywnie. Na klapie bagażnika, podobnie zresztą jak na masce znalazło się miejsce dla sporych rozmiarów lwa, który w styczniu stracił język.
Peugeot pierwszy raz pozwolił zajrzeć do wnętrza swojego nowego pojazdu. Już na pierwszy rzut oka widać zmiany. Brawa dla projektantów, którzy potrafili wytrwać w swoich postanowieniach i nie stracili ani zapału ani pomysłów na karoserii. Producent zapowiada, że kabina będzie nie tylko przestronna ale również wykończona na najwyższym poziomie. O tym przekonamy się jednak już wkrótce. Na razie muszą
wystarczyć zdjęcia.
Niestety firma nie ujawniła zbyt wiele danych technicznych swojego nowego auta. Wiadomo, że 508 powstał na wspólnej platformie koncernu PSA dla Citroena C5 oraz odchodzącego do lamusa 407. Nowe auto jest nieco dłuższe - 0,1 m niż 407 i mierzy 4,79 m, w wersji sedan. Wersja kombi jest zaś dłuższa od sedana o 0,2 m.
Do napędu zostaną wykorzystane prawdopodobnie obecne w gamie producenta silniki wysokoprężne oraz benzynowe, z silnikiem 1.6 THP włącznie. Również w połowie 2011 r. do sprzedaży ma trafić hybrydowa wersja auta. Napęd HYbrid4 będzie połączeniem silnika wysokoprężnego zamontowanego z przodu, z elektrycznym motorem, który trafi z kolei na tylną oś. Zestaw ma dysponować łączną mocą nawet 200 KM, napędem na wszystkie koła oraz emisją na poziomie 99 g/CO2.
Europejska wersja samochodu będzie produkowana we francuskiej fabryce koncernu, w Rennes. Auto do sprzedaży w Eurpoie ma trafić na jesieni, po debiucie na targach samochodowych w Paryżu. W Polsce 508 pojawi się na początku 2011 r.
WP: Jakub Wielicki