PEUGEOT 307
Lata produkcji | 2001 - 2007 |
Dostępne wersje nadwoziowe | kombi; sedan; kabriolet; hatchback |
Silniki | 1.4 16V (88KM) 1.4 (75KM) 1.6 (109KM) 1.6 (110KM) 2.0 16V (136KM) 2.0 i 16V RC (177KM) 2.0 (177KM) 2.0 (137KM) 1.4 HDi (70KM) 1.4 HDi (68KM) 1.6 HDi FAP (109KM) 2.0 HDi (136KM) 2.0 HDi (107KM) 2.0 HDI (90KM) 2.0 i 16V (143KM) 1.6 HDi (90KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2608-2708 |
Długość (mm) | 4202-4432 |
Szerokość (mm) | 1730-1759 |
Wysokość (mm) | 1417-1544 |
Marka |
Peugeot 307, to samochód osobowy zaliczany do segmentu C, czyli klasy kompakt. Zadebiutował w 2001 roku, jako następca dość udanego modelu Peugeot 306. Występuje w kilku wersjach nadwoziowych, jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowe kombi, 2-drzwiowy kabriolet oraz 4-drzwiowy sedan. Model walczący w wymagającym segmencie C szybko zdobył uznanie i sporą rzeszę klientów. Auto cenione jest przede wszystkim za dużą przestrzeń pasażerską i bagażową. W 2002 roku model ten zdobył tytuł Samochodu Roku. Po trzech latach, w 2005 roku Peugeot zdecydował się na dość poważną modernizację. Zmieniono nie tylko mechaniczną stronę auta, ale również stylistykę, upodabniając 307-kę do modelu Peugeot 407. W 2007 roku pojawiła się informacja podana przez Peugeot o usterce fabrycznej, która może doprowadzić do pożaru auta. Ogłoszono akcję serwisową. Produkcję modelu 307 zakończono w 2007 roku i zaprezentowano następcę, czyli model Peugeot 308.